Regionális alapú esélyegyenlőtlenség a közoktatásban

Plangár, Bálint (2016) Regionális alapú esélyegyenlőtlenség a közoktatásban. BA/BSc thesis, BCE Közgazdaságtudományi Kar, Makroökonómia Tanszék.

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
796kB

Abstract

Dolgozatomban Magyarországra vonatkozóan vizsgálom, hogy az ország keleti és nyugati régiójában ugyanolyan eséllyel lesz-e egy diák gimnazista. A kérdés azért releváns, mert Magyarországon a felsőoktatásba bekerülő diákok jelentős hányada gimnáziumi képzést végzett, a felsőoktatás pedig a társadalmi mobilitás alapvető eszköze. Ha az országban regionális alapon differenciált a diákok lehetősége, akkor fenn áll az esély arra, hogy valamelyik régióban (kelet-nyugat) a felsőfokú végzettség nélküliek adják a lakosság döntő többségét. Dolgozatomban két hipotézist tesztelek: (1) a Magyarországon tanuló diákok közül a gimnáziumot végzett diákok kerülnek be nagyobb arányban főiskolára vagy egyetemre, (2) az ország keleti felén tanuló diákok kisebb valószínűséggel lesznek gimnazisták, mint nyugati társaik. Az első hipotézist leíró statisztikák segítségével elfogadtam, a második hipotézisem tesztelésére, viszont logisztikus regressziót futtattam, melynek eredménye igazolta hipotézisem.

Item Type:BA/BSc thesis
Subjects:Education
Regional economy
Pedagogy
ID Code:9517
Deposited On:16 Aug 2017 13:03
Last Modified:16 Aug 2017 13:03

Repository Staff Only: item control page