A Facebook, mint online marketing felület elemzése

Bereczki, Zsolt Gábor (2011) A Facebook, mint online marketing felület elemzése. BA/BSc thesis, BCE Gazdálkodástudományi Kar, Marketing és Média Intézet.

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB

Free and unrestricted access: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/szd/Bereczki_Zsolt_Gabor.pdf

Abstract

Dolgozatomban a Facebook közösségi oldalt elemeztem, mint marketing célú megjelenési felületet a vállalatok, márkák számára. Mostanra már nem csak világszinten lett a legtöbb, több mint 650 millió felhasználóval rendelkező oldal a Facebook, de itthon is megelőzte a hazai iWiW-et. A folyamatos felhasználó szám növekedése, és az oldalon átlagosan eltöltött idő mennyisége, egy olyan csatornává predesztinálja, melyről nem maradhatnak ki a hirdetők, ha jelenlegi és leendő fogyasztóikkal akarnak kommunikálni. Ezért a dolgozatomban arra kerestem a választ, hogy a Facebook milyen megjelenési lehetőségeket biztosít a hirdetők számára. Ezek a formák mikben különböznek egymástól, kiknek és miért ajánlott a használatuk, és hogyan érhető el a kifejtett hatásuk optimalizálása. Továbbá az egyes típusoknál a magyarországi gyakorlati jellemzőkre is kitértem. A válaszok megtalálására a különböző internetes és offline források mellett kutatást is végeztem. Ennek alanya Kismartoni Zsolt az EMG online üzletág vezetője volt, akivel egy mélyinterjút csináltam. A dolgozatom az alábbiak szerint épül fel. Először az olvasó a témához tartozó elméleti háttérrel ismerkedhet meg. A médiafogyasztási szokások megváltozásával, az internet, mint médium jelentőségével, jellemzőivel, penetrációjával a világban és hazánkban. A reklámköltési torta átalakulásával a válság hatására, benne az internet szerepének felértékelődésével. Ezután a közösségi oldalak fogalma kerül bemutatásra, majd a Facebook két hazai versenytársa, az iWiW és a myVIP közösségi oldalak. Aztán az új marketing szemlélet jelentősége és használatának fontossága a fogyasztókkal való elmélyültebb kapcsolat kiépítésének céljából. Fontosnak tartottam a Long Tail elméletének ismertetését, amely jól alkalmazható a megjelenő hirdetők sokaságának magyarázatára. Ezeken kívül megemlítettem még a CPC és CPM fogalmát, melyek az internetes hirdetések árazásánál játszanak szerepet. A dolgozat kifejtésében először a Facebook történetével, sajátosságaival és tulajdonságaival ismerkedhet meg az olvasó. Ezután a magyarországi felhasználók számáról, demográfiai jellemzőiről és az oldal használati szokásaikról nyújtok átfogó képet. Végül a Vállalati jelenlét a Facebookon című fejezetben mutatom be a lehetséges megjelenési formákat, azok jellemzőivel. Ilyen bővebben tárgyalt forma a klasszikus hirdetés, rajongói oldal, esemény. Fontosnak tartottam továbbá megemlíteni az okostelefonok rohamos terjedésének köszönhetően, azok marketing célokra való használatának lehetőségeit a Facebookon keresztül. A záró fejezetben összegeztem dolgozatom eredményeit, tapasztalataimat. Megállapítható, hogy a vállalatok egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek az internetes megjelenésre így a Facebookra is. A jelenlét az oldalon mindenki számára ajánlott, mert a közösségi médiából nem lehet kimaradni, mivel az emberek mindenképpen beszélnek, megosztják egymással egy-egy termékkel, szolgáltatással kapcsolatban gondolataikat, de az ottléttel lehet ezekre reagálni, válaszolni, változtatni a menetén. A csatorna jellemzőiből adódóan, itt egy sokkal nyitottabb kommunikáció kialakítására van lehetőség a fogyasztókkal, amellyel nagyobb fokú márkahűség építhető ki.

Item Type:BA/BSc thesis
Subjects:Marketing
Computer science
Information economy
ID Code:3963
Specialisation:Gazdálkodási és menedzsment szak
Deposited By: Beáta Vasvár
Deposited On:01 Dec 2011 08:09
Last Modified:02 Jul 2016 20:37

Repository Staff Only: item control page