Bokor, Péter (2014) Crowdsourcing és magyar időjárásportálok. TDK dolgozat, BCE, Infokommunikáció szekció.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB |
Absztrakt (kivonat)
Jelen munka a „Hogyan építenek közösséget a magyar időjárásportálok?” kérdésre keresi a választ. A téma gazdasági-társadalmi hátterében meghúzódó folyamatok bemutatása céljából ismerteti Tapscott és Williams Wikinómia koncepcióját. Ezt követően a crowdsourcing fogalom bemutatására, illetve a portálok által alkalmazott crowdsourcing modell azonosítására kerül sor. Az elemzés során jelen munka a portálok vezetőivel készített interjúkat alapul véve, illetve a Canvas Business Model segítségével feltárja a szervezetek működését, üzleti modelljeik felépítését. Végül a következtetések részben a dolgozat megállapítja, hogy az észlelés kétirányú csere a hozzájáruló és megbízó között, melynek keretében mindkét fél érdekeltté válik együttműködni. A közösségi aktivitás és a közösség bevonása azonban nem egyenlő mértékű a különböző portálok részéről, melynek következtében a részvétellel elérhető észlelői „jutalmak” sem egyenlő mértékűek. A modellek közötti eltérés az egyes szervezetek eltérő üzleti modelljeinek és célkitűzéseinek következménye.
Tétel típus: | TDK dolgozat |
---|---|
További információ: | 2. helyezett |
Témakör: | Vállalati vezetés és politika Információgazdaság |
Azonosító kód: | 8080 |
Elhelyezés dátuma: | 12 Máj 2015 13:31 |
Utolsó változtatás: | 02 Júl 2016 21:20 |
Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap