Molnár, Bernadett Andrea (2014) A Cortinatex Kft. üzleti terve nagykereskedelmi tevékenység indításához. MA/MSc szakdolgozat, BCE Gazdálkodástudományi Kar, Logisztika és Ellátási Lánc Menedzsment Tanszék.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom központi témája a kis- és középvállalatok (beleértve a mikro vállalkozásokat is) üzleti tervezése. Irodalom feldolgozásom során tárgyalom mit is jelent az üzleti tervezés, miért fontos a vállalkozások számára, miért van rá szükség, hogyan épül fel. Mivel számos szakember (szerző) kiemelt fontosságúnak tartja a stratégiai tervezés és az üzleti tervezés szoros kapcsolatát, ezért ez a témakör is bemutatásra kerül. Stratégia nélkül az üzleti terv sem tud működni. A stratégia során fogalmazom meg mit is jelent a vállalati vízió és misszió meghatározása, áttekintésemmel igyekszem komplex képet kialakítani egy vállalat stratégiájának kialakítási folyamatáról. Ezáltal az olvasó is párhuzamot tud vonni a két témakör kapcsolódását illetően. A logisztika menedzsment egy-egy ágának bemutatása és vizsgálata elengedhetetlen, hiszen a dolgozatban szereplő vállalkozás nagykereskedelmi tevékenységét kívánja beindítani, amely során többek között olyan feladatokat kell megoldania, mint a beszerzés és a készletezés. Miután a szakirodalmi háttér felépítésre került, olvasható az üzleti terv. Amelyben részletes bemutatásra kerül a vállalkozás, annak céljaival és missziójával egyaránt. A dolgozat célja feltérképezni a textilipart és a versenyszférát, információt gyűjteni és azokat bemutatni a magyar KKV-k helyzetéről, valamint a textiliparról, annak lehetőségeiről és veszélyeiről. A környezetelemzés során külső és belső környezeti elemzés is készült, valamint a kettőt összefogó SWOT analízis. Ezt követte az üzemeltetési terv, amelyben konkrét akciótervek találhatók, a beszerzési és értékesítési folyamatok és azok részletes tárgyalására kitérően. A szervezeti tervben a vállalkozás vezetőinek feladatai, valamint a jövőbeni alkalmazott tevékenységi körei olvashatók. Melyet a marketing terv követ, a célpiac, a marketingkommunikációs stratégia, a marketingmix elemei és néhány jövőbeni terv meghatározásával. A marketing mix elemei alatt részletekbe menően kerül szó az ármeghatározásról és a termékmegjelenésről, táblázatokkal és képekkel alátámasztva. A pénzügyi terv során számoltam a várható bevételekkel, a készletezés optimalizálásával és a megtérülés lehetőségével. Táblázatok sorozata kívánja bebizonyítani és alátámasztani a Cortinatex Kft. elképzeléseinek életképességét, melyek a következők: Cash Flow, mérleg, eredmény kimutatás, fedezeti pont-számítás. Végezetül megállapításra kerül a tény, miszerint az ötlet életképes és a vállalat megállja a helyét a magyarországi textil nagykereskedések között. Az út várhatóan rögös lesz. Amennyiben a beszállítókkal kialakított szállítási feltételek működőképesek a valóságban is, nincs különösebb akadálya a Cortinatex saját kollekciója piaci bevezetésének „Deliccho” márkanév alatt.
Tétel típus: | MA/MSc szakdolgozat |
---|---|
Témakör: | Logisztika, termelésszervezés Vállalati vezetés és politika |
Azonosító kód: | 6911 |
Képzés/szak: | Gazdálkodási |
Elhelyezés dátuma: | 24 Márc 2014 13:46 |
Utolsó változtatás: | 02 Júl 2016 21:09 |
Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap