A globális CSR stratégia lokális implementációjának bemutatása az IBM Hungary-n keresztül

Márkus, Attila (2011) A globális CSR stratégia lokális implementációjának bemutatása az IBM Hungary-n keresztül. Szakdolgozat, BCE Gazdálkodástudományi Kar, Marketing és Média Intézet.

[img]
Előnézet
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
410kB

Absztrakt (kivonat)

Kevés olyan fogalom létezik, amelyet a globalizáció annyira ismertté tett, illetve megerősített, mint a Vállalatok Társadalmi Felelősségvállalását, a CSR-t. A szakdolgozatom betekintést enged a globális felelősségi stratégia vállalati integrációjába és implementációjába. Legfőbb célkitűzése, hogy bemutassa miért fontos a globális stratégia kivitelezése, és ezt egy nemzetközi vállalat és magyar leányvállalata példáján szemléltesse. Ennek megfelelően épül fel az esszé gondolatmenete. A gyakorlati példa előtt az elméleti részben foglalkozom a CSR fogalmával, az aktualitásával, majd bemutatom helyzetét Magyarországon. Majd a lokális és globális CSR elemzésével meg szeretném tudni, milyen különbségek vannak helyi és nemzetközi felelősségvállalás között, illetve hogy a határokon túl milyen kihívások várják a CSR stratégiát. Rávilágítok, hogy milyen lehetőségei vannak egy nemzetközi vállalatnak az implementáció során, továbbá a kivitelezés legfőbb problémáira. Az IBM példája segítségével összevetem az implementációs elméletek és a cég gyakorlata közötti különbségeket. Megvizsgálom a globális trendek hatását a vállalatra, illetve az ezekre adott válaszok következményeit. A dolgozatból kiderül, hogy lokális és globális stratégia között nem lehet egyértelműen választani, az összes érintett figyelembevételével, mindkét oldal elvárásainak megfelelően kiegyensúlyozott stratégiai kivitelezésre kell törekedni. Átfogó elméleti keretet ad a CSR stratégia lehetőségeiről globális kontextusban, és az IBM gyakorlatának elemzésével igyekszik az egyetemi és az üzleti szférában is felhasználható tudást nyújtani.

Tétel típus:Szakdolgozat
Témakör:Vállalati vezetés és politika
Vállalati szervezet
Azonosító kód:4005
Képzés/szak:Gazdálkodási és Menedzsment Szak
Elhelyezés dátuma:05 Dec 2011 10:49
Utolsó változtatás:02 Júl 2016 20:38

Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap