Online foglalási portálok e-business modelljei : Avagy a foglalási portálok értékajánlati és bevételi modelljeinek összehasonlító elemzése

Pauza, Diána (2011) Online foglalási portálok e-business modelljei : Avagy a foglalási portálok értékajánlati és bevételi modelljeinek összehasonlító elemzése. Outstanding Student Paper, BCE, E-business szekció.

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB

Abstract

Dolgozatomban az online foglalási portálok üzleti modelljeit vizsgálom azok értékajánlati és bevételi modelljeinek összehasonlító elemzése révén. Ehhez a következő a hipotézist fogalmaztam meg: A foglalási portálok üzleti modelljei egyre változatosabb és diverzifikáltabb értékajánlati modelleket alkalmaznak, míg bevételi modelljeik nagyrészt ugyanarra az alapkoncepcióra épülve megegyeznek. Hipotézisem igazolására vagy cáfolására komplex kutató munkát végeztem, melynek kvalitatív részét egy budapesti szálloda értékesítési felelősével készített interjú képezi, míg másik fő része 29 a nemzetközi és/vagy hazai piacon jelentős versenypozícióval rendelkező foglalási portál részletes megvizsgálása volt. Ezek után egy esettanulmányon keresztül részletesebben is megvizsgáltam egy konkrét foglalási portál e-business modelljét, hogy kutatásom eredményeiből aztán valós következtetéseket vonhassak le a foglalási portálok értékajánlati és bevételi modelljeit illetően.

Item Type:Outstanding Student Paper
Notes:2. helyezett
Subjects:Commerce and tourism
Management, business policy
Information economy
ID Code:3336
Deposited On:26 May 2011 10:08
Last Modified:02 Jul 2016 20:30

Repository Staff Only: item control page