A hely a kulcs: az autómegosztó felhasználók helyalapú hirdetésekkel kapcsolatos attitűdjének vizsgálata = Location is the key: examining carsharing users' attitudes towards location-based advertising

Németh, Evelin (2023) A hely a kulcs: az autómegosztó felhasználók helyalapú hirdetésekkel kapcsolatos attitűdjének vizsgálata = Location is the key: examining carsharing users' attitudes towards location-based advertising. TDK dolgozat, BCE, Digitális marketing. Szabadon elérhető változat / Unrestricted version: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/tdk/bcetdk_nemeth_e_2023.pdf

[img]
Előnézet
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
2MB

Szabadon elérhető változat: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/tdk/bcetdk_nemeth_e_2023.pdf

Absztrakt (kivonat)

A dolgozat célja a budapesti autómegosztó felhasználók helyalapú hirdetésekkel kapcsolatos attitűdjének vizsgálata. Kutatásomban választ keresek arra, mely tényezők vannak hatással az attitűdre. Primer kutatásom alapját a technológia elfogadás modellje adta. Kvantitatív kutatásomat kérdőív segítségével végeztem el, amelyet a budapesti autómegosztó felhasználóknak létrehozott Facebook csoportokban osztottam meg. A célzott kérdőívterjesztésnek köszönhetően 130 fő töltötte ki a kérdőívet, amelyből 120 személy valamelyik autómegosztó szolgáltatás felhasználója, ők kerültek be a végső mintába. A válaszokat korreláció és lineáris regresszió segítségével elemeztem. Kutatásom eredményei szerint a helyalapú hirdetésekkel kapcsolatos attitűdre legnagyobb hatással az ösztönzők – például a hirdetésbe integrált kuponok, kedvezmények – voltak, kisebb mértékű, de szignifikáns hatással volt még az attitűdre a jobb szolgáltatásélmény percepciója, illetve az adatmegosztási hajlandóság. A szolgáltatáshasználat aktuális gyakorisága, illetve az adatvédelmi aggályok nem hatottak szignifikánsan az attitűdre. Az attitűdöt befolyásoló tényezők megértése segítheti az autómegosztó szolgáltatókat a helyalapú hirdetések marketingstratégiába való bevonásakor, hiszen kutatásom alapján az ösztönzők integrálásával, illetve a helyalapú hirdetésekkel elérhető jobb szolgáltatásélmény kommunikációba építésével javítható a fogyasztók hozzáállása és a helyalapú hirdetések elfogadottsága.

Tétel típus:TDK dolgozat
További információ:3. díj
Témakör:Információgazdaság
Marketing
Azonosító kód:15766
Képzés/szak:Kereskedelem és marketing
Elhelyezés dátuma:22 Nov 2023 09:09
Utolsó változtatás:22 Nov 2023 09:09

Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap