A közösség ereje - Magyar startup vállalkozások közösségi média segítségével létrehozott márkaközösségeinek kvalitatív elemzése

Hradszky, Boglárka (2023) A közösség ereje - Magyar startup vállalkozások közösségi média segítségével létrehozott márkaközösségeinek kvalitatív elemzése. TDK dolgozat, BCE, Vállalkozás. Szabadon elérhető változat / Unrestricted version: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/tdk/bcetdk_hradszky_b_2023.pdf

[img]
Előnézet
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
649kB

Szabadon elérhető változat: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/tdk/bcetdk_hradszky_b_2023.pdf

Absztrakt (kivonat)

Napjainkban egyre több figyelem szegeződik a startup vállalkozásokra, melyek szélsőségesen bizonytalan környezetben működő innovatív vállalkozások és nagy növekedési potenciállal rendelkeznek (Kézai és Szombathelyi, 2020). Kifejezetten nehéz tapasztalatlan vállalkozóként ebben a környezetben sikeressé válni, így a nagy növekedéshez elengedhetetlen, hogy megfelelő kommunikációt alkalmazzanak és a lehető legnagyobb fogyasztói bázishoz érjenek el. A startupoknak piaci információszerzés szempontjából és a fogyasztói bázisuk építéséhez is jó eszközként szolgálhat a márkaközösségek kialakítása a közösségi média platformokon, amelyek révén megjelenik a fogyasztói bevonódás, és azonnali visszacsatolást kaphatnak fogyasztóiktól, melyek további innovációk, fejlesztések bevezetésében is segíthetnek. Primer kutatásomhoz a félig strukturált interjúkat választottam, melyeket startup vállalkozások alapítóival folytattam le. Célom az volt, hogy felfedjem motivációikat és megismerjem attitűdjüket az általuk kezelt közösségi médiában létrejött márkaközösségeket illetően, valamint felfedjem az esetleges korlátokat. A dolgozat fő kutatási kérdése, hogy a közösségi médiában létrejött, magyar startup vállalkozások által alapított márkaközösségek miként használhatóak piaci információszerzési eszközként és fogyasztóibázis-építésként? A vizsgált startupok alapvetően hasznosnak találták a márkaközösségeket, mivel megfelelő működés mellett ezek hozzájárulnak a gyors piaci információszerzéshez, ami pozitívan hat az innovációs képességre is. A fogyasztókban nő az elköteleződés és bizalom épül, miközben WOM-mal támogatják a bővülést. A felmerült korlátok a menedzsment tudás és figyelem hiányából fakadtak. A közösségi média platformok kontrollálhatatlansága és külföldi terjeszkedés is megjelent aggályként a kutatás során.

Tétel típus:TDK dolgozat
További információ:3. díj
Témakör:Vállalati vezetés és politika
Marketing
Azonosító kód:15720
Képzés/szak:Gazdálkodási és menedzsment
Elhelyezés dátuma:17 Nov 2023 11:50
Utolsó változtatás:17 Nov 2023 11:50

Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap