Sárközi, Adél (2021) A koronavírus hatása a magyar felsőoktatásra : A magyar felsőoktatási intézmények digitális távoktatásra való átállásának vizsgálata = Coronavirus Impacts on the Hungarian Higher Education : Researching the Transition of Hungarian Higher Education Institutions to Digital Remote Education. TDK dolgozat, BCE, Marketingstratégia.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB |
Absztrakt (kivonat)
A koronavírus kirobbanásából és elterjedéséből kifolyólag, az oktatási intézmények bezárták kapuikat, majd megkezdődött világszerte a távoktatás. Dolgozatomban a felsőoktatási intézményeket, valamint a távoktatásra történő átállás folyamatait vizsgálom. A dolgozat írása közben megfogalmazódott bennem, hogy szívesen készítenék egy hosszabb tanulmányt, amely során jobban elmélyülhetek a témában. Továbbá úgy gondolom, hogy a mostani helyzetből adódóan aktuális témáról van szó, illetve fontos ezeket a folyamatokat megvizsgálni több szempontból is. Kutatásomban tehát azt vizsgálom, hogy a magyar felsőoktatási intézmények hogyan álltak át a távoktatásra, dolgozatom címe pedig „A koronavírus hatása a magyar felsőoktatásra – A magyar felsőoktatási intézmények digitális távoktatásra való átállásának vizsgálata”. Témám különböző területeket is érint, hiszen dolgozatom során említésre kerül például a digitalizáció fejlődése, az oktatási intézmények technológiai fejlettsége, a távoktatás átállási folyamatai, a hallgatók szubjektív észlelése, valamint a fogyasztói elégedettség a hallgatói elégedettség és elégedetlenség befolyásoló tényezőin keresztül. Kiemelt célom, hogy választ találjak arra a kérdésre, hogy az elégedettség és elégedetlenség ugyanazon okokra vezethető-e vissza. Kutatásom során szeretném megvizsgálni, hogy az egyes felsőoktatási intézmények milyen sikerességgel, milyen folyamatokon keresztül álltak át a digitális távoktatásra. Tanulmányom célja, hogy a mélyinterjú és a tartalomelemzés módszertanok segítségével megvizsgáljam a felsőoktatási intézmények technológiai felkészültségét, hogy felderítsem a távoktatás sikertényezőit, valamint, hogy előremutató ajánlást tegyek a jövő egyetemével kapcsolatban. A hallgatók felkeresésével pedig a távoktatási folyamat emberi, szubjektív oldalát is szeretném bemutatni. A kutatás során elvégzett interjúk, valamint a tartalomelemzés alapján elmondható, hogy a hallgatói elégedettség és elégedetlenség mögött különböző tényezők húzódnak.
Tétel típus: | TDK dolgozat |
---|---|
További információ: | 2. díj |
Témakör: | Oktatás Információgazdaság |
Azonosító kód: | 15627 |
Képzés/szak: | Marketing |
Elhelyezés dátuma: | 19 Máj 2023 10:28 |
Utolsó változtatás: | 19 Máj 2023 10:28 |
Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap