Oszlánszki, Klaudia (2021) Tartsuk házon belül vagy szervezzük ki? – Hazai prémium ásványvíz-palackozó kisvállalkozások outsourcing tevékenységének előnyei, hátrányai és lehetőségei. TDK dolgozat, BCE, Vállalkozás.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB |
Absztrakt (kivonat)
Magyarország ásványvíz-nagyhatalom, ezáltal számos hazai vállalat foglalkozik ásványvíz palackozásával, amelyeknek jelentős része kisvállalkozás. Felmerülhet a kérdés, hogy ezek a KKV-k milyen marketingtevékenységet folytatnak, milyen tényezők miatt döntenek a belső, marketing funkcionális egység kialakítása vagy a kiszervezés mellett. Dolgozatomban két hazai prémium ásványvízgyártó kisvállalkozás marketingtevékenységét vizsgáltam kvalitatív módszertannal, esettanulmányokon keresztül, félig strukturált mélyinterjúkat készítve a vállalatok marketingvezetőivel. Kutatásomhoz olyan cégeket választottam, amelyek közül az egyik belső marketing felelőst alkalmaz, a másik ezzel szemben egy marketingügynökségnek szervezi ki ezt a tevékenységet. A mélyinterjúk elkészítését követően egy komparatív elemzést végeztem, amely eredményei rámutattak arra, hogy a szektor általam vizsgált szereplői mely szempontok alapján döntenek a belső marketing kialakítása vagy az outsourcing mellett, illetve milyen előnyöket és hátrányokat látnak a marketing ezen típusaiban.
Tétel típus: | TDK dolgozat |
---|---|
További információ: | 2. díj |
Témakör: | Vállalati vezetés és politika Marketing |
Azonosító kód: | 15612 |
Képzés/szak: | Gazdálkodási és menedzsment |
Elhelyezés dátuma: | 17 Máj 2023 13:38 |
Utolsó változtatás: | 17 Máj 2023 13:38 |
Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap