H(ulladékmentesítés) & M(arketing)? A H&M CSR kommunikációja a környezeti fenntarthatóság szempontjából = H(orrible wasting) & M(arketing)? Observing the CSR communication of the H&M from the sustainability perspective

Ipacs, Veronika Viktória and Somosi, Fanni Luca (2021) H(ulladékmentesítés) & M(arketing)? A H&M CSR kommunikációja a környezeti fenntarthatóság szempontjából = H(orrible wasting) & M(arketing)? Observing the CSR communication of the H&M from the sustainability perspective. TDK dolgozat, BCE, Marketingkommunikáció.

[img]
Előnézet
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
518kB

Absztrakt (kivonat)

A dolgozat a H&M környezeti fenntarthatósági kommunikációját vizsgálja. Arra keres választ, hogy a H&M hogyan valósítja meg a környezeti fenntarthatóságról való kommunikációját a Instagram és fenntarthatósági jelentések csatornákon keresztül. Vizsgálja, hogy ezen csatornákon keresztük miként kommunikálnak a vállalat által elsajátítani kívánt körkörös gazdasági modellről. Áttekinti a vállalati társadalmi felelősségvállalás témakörét, ami napjainkban a vállalatok egyik legfontosabb feladata. Összegyűjti a vállalati társadalmi felelősségvállalás kommunikációjának irodalmát, valamint felsorolja az általuk ajánlott elemzési pontokat. Bemutatja a fast fashion iparágat és annak legnagyobb CSR kihívásait, az élőkörnyezetet mint legfontosabb érintettet figyelembe véve. Megállapítja, hogy az iparág a legkönnyebben a körkörös gazdasági modell segítségével érheti el a környezeti fenntarthatóságot. A fast fashion ipar egyik vezető vállalata, a H&M Csoport példáján keresztül igyekszik bemutatni hogyan tehet egy vállalat a környezeti fenntarthatóság eléréséért. Vizsgálja a vállalat környezeti fenntarthatósággal kapcsolatos kommunikációját a CSR kommunikáció irodalma segítségével. Elemzi a vállalat Instagram profilját, melyből azt állapítja meg, hogy az elmúlt években jelentősen nőtt a környezeti fenntarthatóságot kommunikáló posztjuk százaléka az összes poszthoz képest. A H&M 2014-es és 2019-es éves fenntarthatósági jelentését vizsgálva észrevehető, hogy célkitűzései felé jó úton jár, az elmúlt években képes volt fejlődést megvalósítani a fenntarthatóság elérése érdekében. Példákat mutat be arra vonatkozóan, hogy a vállalat hogyan kommunikálja a körkörös gazdasági modelljük egyes lépéseit a két részletesebben vizsgált csatornán. A dolgozat végén a szerzők javaslatokat tesznek arra, hogyan lehetne tovább fejleszteni a vállalat környezeti fenntarthatóságról szóló kommunikációját. A javaslatok során a legfontosabb szempontok a következők: fogyasztók szkepticizmusának csökkentése, fogyasztók bevonása, hosszútávú környezeti fenntartható tevékenység elérése.

Tétel típus:TDK dolgozat
További információ:3. díj
Témakör:Környezet-gazdaságtan, környezetvédelem
Vállalati vezetés és politika
Marketing
Azonosító kód:15568
Képzés/szak:Communication and Media Science, Gazdálkodási és menedzsment
Elhelyezés dátuma:15 Máj 2023 12:37
Utolsó változtatás:15 Máj 2023 12:37

Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap