Lázár, Lili (2022) „Beláttam, hogy az egész mostani divatipar egyáltalán nem fenntartható” : A fenntarthatóság oktatásának hatása a fiatalok fast fashion fogyasztási szokásaira. TDK dolgozat, BCE, Fogyasztói magatartás és fenntarthatóság. Szabadon elérhető változat / Unrestricted version: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/tdk/lazar_l_2022.pdf
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
388kB |
Szabadon elérhető változat: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/tdk/lazar_l_2022.pdf
Absztrakt (kivonat)
Kutatásom során bemutatom a fenntarthatóság oktatásának fontosságát és a fast fashion okozta problémákat. Ezután összefüggést keresek a két téma között, melynek segítségével kutatási kérdésemet igyekszem megválaszolni, mi szerint: Hogyan tud hatni a fenntarthatóság oktatása a fiatalok fast fashion fogyasztási szokásaira. Ehhez segítségemre lesz egy kétfázisú kutatás, melynek első fázisában a szekunder kutatásban inputként a CSR tantárgy 5 félévében kitöltött kérdőíveket használtam. A hallgatókat különböző csoportokba osztottam be tudás, hozzáállás és cselekvés szintjén. A kérdőív nem célzottan a fast fashion témakörre épült, viszont érinti ezt a témát is, ezért kódok segítségével kiszűrtem azokat a hallgatókat, akiket ez a témakör érintett meg a legjobban. A második fázisban ezekkel a hallgatókkal mélyinterjút készítettem, melyben már kifejezetten arra kerestem választ, hogy miként változott meg a hallgatók fast fashion vásárlási szokása a kurzusnak köszönhetően, illetve mi a véleményük a témáról. Kutatásomtól eredményként első körben egy pozitív megerősítést vártam, hiszen véleményem szerint is rendkívül fontos ennek a témának az oktatása, hogy minél több fiatal teljes képet kapjon a fenntarthatóságról és ennek köszönhetően meg tudja tenni a fontos lépéseket egy szebb jövőért. Úgy gondolom, hogy összegezve elmondhatom, hogy ezt a megerősítést megkaptam. Igaz, hogy vannak korlátozó tényezők, melyek befolyásolják a fiatalokat a cselekvés szintjén, de az oktatás ezekben az esetekben is mindenképpen pozitív irányba mozdíthatja el őket tudás és attitűd szintjén.
Tétel típus: | TDK dolgozat |
---|---|
További információ: | 3. díj |
Témakör: | Oktatás Marketing |
Azonosító kód: | 15443 |
Képzés/szak: | Kereskedelem és marketing |
Elhelyezés dátuma: | 25 Ápr 2023 07:26 |
Utolsó változtatás: | 25 Ápr 2023 07:26 |
Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap