A magyarországi kereskedelmi szálláshelyek árképzésének hatásai = Effects of dynamic pricing of commercial accommodation in Hungary

Erdősi, Esztella (2022) A magyarországi kereskedelmi szálláshelyek árképzésének hatásai = Effects of dynamic pricing of commercial accommodation in Hungary. TDK dolgozat, BCE, Turizmus. Szabadon elérhető változat / Unrestricted version: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/tdk/erdosi_e_2022.pdf

[img]
Előnézet
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB

Szabadon elérhető változat: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/tdk/erdosi_e_2022.pdf

Absztrakt (kivonat)

Az e-business térnyerése és ICT szektor erősödése napjainkban érzékelhető folyamatok, melyek a hazai turizmus ágazati stratégiájában is kiemelkedő fókuszt kapnak. A versenyképesség javítását és régiók fejlesztését célzó modernizáció, valamint két iparág keresztezésének egyik legrelevánsabb példája az IT fejlesztése a turizmusban. Az először légitársaságoknál alkalmazott dinamikus árképzés megfelelő stratégia lehet a szállodaipar szereplőinek, melynek az adatvezérelt működés és IT rohamos fejlődése is kedvez. Kutatásom középpontjában a foglalási hajlandóságot befolyásoló árérzékenység és az árváltozás észlelt méltányosságra gyakorolt hatásai állnak. Feltárom milyen arányban vannak a stratégiai fogyasztók a miopikus fogyasztókkal szemben és hogyan reagálnak a hotelszektor árazási stratégiáira. Továbbá összefüggéseket keresek a kereskedelmi szálláshelyek besorolása és egyes referenciaárak között. Dolgozatomban a turizmus és IT szektor kapcsolatának feltérképezése után a különböző árképzési és értékesítési stratégiák fogalmait tisztázom, különös hangsúllyal a hozammenedzsmentre. Végül kérdőívem eredményeit kiértékelve megválaszolom a fentebb említett kérdéseket, amelyek javaslattá való alakítása segítheti a hazai, turisztikai szereplőket a stratégiaalkotásban.

Tétel típus:TDK dolgozat
További információ:1. díj
Témakör:Kereskedelem, Turizmus, Vendéglátás
Vállalati vezetés és politika
Marketing
Azonosító kód:15389
Képzés/szak:Gazdálkodási és menedzsment
Elhelyezés dátuma:18 Ápr 2023 13:06
Utolsó változtatás:18 Ápr 2023 13:06

Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap