Endrész, Blanka (2022) A Personal Branding szerepe hazai felelős vendéglátóhelyek marketingstratégiájában = The role of Personal Branding in the Marketing Strategy of Domestic Sustainable Hospitality Devices. TDK dolgozat, BCE, Turizmus. Szabadon elérhető változat / Unrestricted version: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/tdk/endresz_b_2022.pdf
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
854kB |
Szabadon elérhető változat: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/tdk/endresz_b_2022.pdf
Absztrakt (kivonat)
Az utóbbi években egyre több vállalat – így a vendéglátó szektorban tevékenykedő kis-és középvállalkozások is – nagy hangsúlyt fektetnek a felelősségvállalás kérdésére, legyen szó akár környezetvédelemről, akár szociális segítségnyújtásról. Számos hazai vendéglátóhely a kezdetektől a felelős szemléletmód keretében működik, céljuk a profitszerzés mellett egy bizonyos ügy mellett való állandó elköteleződés. A fogyasztói oldalon ugyanakkor sokan vannak, akik számára ezek az irányelvek túl megfoghatatlannak bizonyulnak ahhoz, hogy figyelembe vegyék őket egyéni fogyasztói döntéseik során. A felelősség érzete belső tényező, így nem minden esetben lehet rá hatni a hagyományos marketing eszközeivel. Erre jelenthet megoldást a personal branding, amely lehetővé teszi, hogy az egyes vendéglátóhelyek tulajdonosai, dolgozói vagy akár elkötelezett vendégei személyes történeteik, tapasztalataik, a felelős szemléletmódhoz vezető útjuk megosztásán keresztül motiválják a látogatókat, hogy merjenek tudatosan egy felelősebb alternatívát választani. Kutatásom központi kérdése a következő: Milyen szerepe van a personal brandingnek, mint a marketingstratégia egyik elemének a hazai vendéglátóhelyek felelős működésében? A témát az alábbi alkérdések segítségével kívánom megvizsgálni: Hogyan jelenik meg a felelős szemlélet a vendéglátóhelyek marketingjében? Milyen módon alkalmazzák a personal brandinget a fenntarthatósági marketingben? Az egyes vállalatok mennyire használják tudatosan ezt az eszközt? Milyen hatása van a personal branding keretében közvetített üzeneteknek a fogyasztók vélekedésére a felelős viselkedésről? A kutatási probléma elméleti hátterének feltárásakor a releváns szakirodalmat, illetve néhány specifikus információ megismerése végett egy-két internetes oldal segítségét is igénybe veszem. Célom a kutatásban résztvevő vállalatok gyakorlatainak mélyebb megismerése, a „Miért?” -ek és „Hogyan?” -ok feltárása, így primer kutatásom lebonyolítása során a kvalitatív módszert alkalmazom. A fő kutatási kérdést alkérdésekre bontva, hazai felelősen működő vendéglátóhelyek képviselőivel készített félig-strukturált interjúkon keresztül térképezem fel a jelenséget. Dolgozatom relevanciáját egyrészt a hazai vendéglátóhelyek körében is egyre nagyobb népszerűségnek örvendő felelős szemléletmód elterjedése adja. Másrészről, a personal branding napjainkban talán a legismertebb marketingeszköz, amely a közösségi média elterjedésének köszönhető, és amelyben számos lehetőség rejlik nem csak az egyének, de a vállalatok szempontjából is.
Tétel típus: | TDK dolgozat |
---|---|
További információ: | 3. díj |
Témakör: | Kereskedelem, Turizmus, Vendéglátás Vállalati vezetés és politika Marketing |
Azonosító kód: | 15387 |
Képzés/szak: | Turizmus-vendéglátás |
Elhelyezés dátuma: | 18 Ápr 2023 12:27 |
Utolsó változtatás: | 18 Ápr 2023 12:27 |
Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap