Pintér, Béla Luyi (2021) A koronavírus hatása a hazai kézműves sörfőzdék online kommunikációjára. MA/MSc szakdolgozat, BCE Kommunikáció és Szociológia Intézet, Kommunikáció- és Médiatudomány Tanszék.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB |
Absztrakt (kivonat)
A magyar kézműves sör az elmúlt években fokozatosan növekvő népszerűségnek örvend, a kisüzemi sörfőzdék száma jelentősen megnövekedett, mind Budapesten, mind vidéken egyaránt. Ennek köszönhetően amíg fizikailag sorra nyíltak meg a kisüzemi sörözők, taproomok, valamint havonta kerültek megrendezésre a különböző sörfesztiválok – addig az online térben is egyre több kézműves sörrel kapcsolatos blogot, közösségi oldalt és webshopot találhatunk. A kézműves sör és söripar minden szempontból erősödő és fejlődő trendjét látszólag azonban a COVID19-pandémia megállította. Szakdolgozatom fókuszában a magyar kézműves sörfőzdék COVID19-világjárvány előtti és utáni online kommunikációja áll. A koronavírus-járvány miatt a legtöbb hazai kézműves sörfőzdénél a forgalom akár 80-90 százalékkal is visszaesett és a koronavírus miatti korlátozások ellehetetlenítették a hagyományos értékesítés valamennyi formáját, mégis a kezdeti nehézségek után talpra állt a szektor nagy része. Változott-e a kisüzemi főzdék online kommunikációja a koronavírus-járvány hatására? Voltak-e összefogások a kézműves söripar szereplői között? Milyen kommunikációs stratégiát fogalmaztak meg a kisüzemi főzdék? Ezekhez hasonló kutatási kérdések segítségével fogom bemutatni a magyar kézműves sörfőzdék talpra állását a koronavírus-járvány okozta nehézségekből. Jelen munkában a félig strukturált mélyinterjúzás módszerével dolgozom. Az interjúalanyok szubjektív tapasztalatainak segítségével úgy gondolom, hogy bár nem az egész kraftsörpiacra általánosítható, de erősen érvényesíthető eredményeket kaptam meg. Az interjúk vezérfonalát három fő egység adta: a koronavírus-járvány miatt kialakult új online kommunikációs gyakorlatok megismerése, az e-kereskedelmi platformok fejlesztési stratégiájának bemutatása, illetve az egyéb beruházások ismertetése. Az eredmények azt mutatják, hogy a kisüzemi főzdék online jelenléte és az online kommunikációjuk minősége jelentős fejlődésen és növekedésen ment keresztül az elmúlt bő másfél éves időszakban. Példa nélküli B2B és B2C kampányok születtek az összefogás jegyében, ám a kisüzemi főzdék kommunikációjában képviselt értékek nem változtak meg a koronavírus-járvány hatására. A jövőben az elemzéseket célszerű lenne egy kérdőíves kutatással kibővíteni a fogyasztói oldalról, valamint a mélyinterjús mintaszámot is növelni lehetne. A dolgozatírás során felmerültek új témakörök, mint a COVID19-járvány alatti B2C kommunikáció és a CSR, mint kommunikációs forma, amelyek vizsgálata is kutatásra érdemes terület.
Tétel típus: | MA/MSc szakdolgozat |
---|---|
Témakör: | Vállalati vezetés és politika Marketing |
Azonosító kód: | 14763 |
Képzés/szak: | Kommunikáció- és médiatudomány |
Elhelyezés dátuma: | 08 Szept 2022 08:53 |
Utolsó változtatás: | 08 Szept 2022 08:53 |
Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap