Szervezetfejlesztés egy pénzügyi szolgáltató vállalatnál

Romsics, Anikó Szilvia (2021) Szervezetfejlesztés egy pénzügyi szolgáltató vállalatnál. Postgraduális szakdolgozat, BCE Vezetéstudományi Intézet.

[img]
Előnézet
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban a vállalati szervezetfejlesztést segítő különböző eszközöket, módszereket szeretném bemutatni. Az elméleti áttekintés után, a következő fejezetekben konkrét példákon keresztül fogom ismertetni hogyan alkalmazza ezeket egy budapesti pénzügyi szolgáltató központ (Shared Service Center, SSC). A rendelkezésre álló módszerek tárháza elég széles, viszont az alkalmazandó módszerek kiválasztásához először a vezetőségnek meg kell érteni, ismerni hogyan érzik magukat a dolgozók, milyen a teljesítményük, mik az esetleges kihívásos területek. Ennek feltérképezését, megértését különböző felmérések segítik, amelyek által körvonalazódnak a fejlesztendő területek, melyek javítására a vállalat különböző eszközöket használhat, mint pl.: mentoring (és reverse mentoring), tréning (betanítás és cross functional training), coaching, onboarding. Ezeket ismertetem meg dolgozatomban, és bemutatom, hogy segítségükkel hogyan lehet a dolgozók közérzetét, megelégedettségét javítani, ezáltal teljesítményüket növelni. Dolgozatom központjában az a kutatási módszer, felmérés áll, amelyet munkahelyem évente egyszer alkalmaz. Több felmérés is van éves szinten, de ez a legnagyobb volumenű és legátfogóbb felmérés, mely minden területet érint. Emiatt a feltárt problémákra, fejlesztendő területekre is különböző javaslatokat, megoldásokat kell kidolgozni. A szóban forgó vállalat már több módszert is alkalmaz (tréningek, mentoring…), de még mindig akad kiaknázatlan lehetőség, melyeket szintén be szertnék mutatni. Ezek például a business coaching és az agilis coaching, mert ez a kettő nem ugyanaz. Napjainkban sok szó esik a “coaching” fogalmáról, a coacholásról, coaching szemléletű vezetésről, ezeknek a fontosságáról, ennek ellenére még mindig nem kapnak elegendő fókuszt ezek a módszerek. Mivel a “mentoring” már sok éve alkalmazott módszer ennél az SSC-nél, a vezetőség és a dolgozók is nyitottabbak rá, emellett viszont a coaching további lehetőségeket nyithantna meg. A tréningek területén az új kollégák megérkeztetésére (onboarding) és betanítására irányuló képzésekre, és a már meglévő dolgozók képzésére vonatkozóan is fogok ajanlásokat tenni. Ezeken kívül van még pár saját ötletem, melyekkel szintén lehetne a dolgozók közérzetét javítani, motivációjukat növelni, egyéni és munkabeli képességeiken fejleszteni. Ilyen pl. az Akciótanulás (Action Learning, AL), a fiatal kollégák nagyon szeretnek egymástól információkat gyűjteni, tanulni, amire valamilyen fórum segítségével lehetőséget lehetne teremteni. Ez az irodában könnyen megszervezhető lenne, a jelenlegi járvány helyzet miatt pedig ezt egy könnyen kezelhető, interaktív weboldal is biztosítani tudná. Az SSC vállalati kultúrája stabil alapokon nyugszik, a vezetőség nyitott a fejlesztésekre, így ebben a dolgozatban az alkalmazott és a bevezetésre váró módszereket veszem sorba.

Tétel típus:Postgraduális szakdolgozat
Témakör:Vállalati vezetés és politika
Vállalati szervezet
Azonosító kód:14194
Képzés/szak:Vállalati belső és vezetői coach
Elhelyezés dátuma:04 Nov 2021 10:43
Utolsó változtatás:07 Ápr 2022 14:43

Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap