Hogyan tudja egy KKV kielégíteni a Z generáció munkavállalói elvárásait?

Pataki, Balázs Bendegúz (2020) Hogyan tudja egy KKV kielégíteni a Z generáció munkavállalói elvárásait? BA/BSc szakdolgozat, BCE Gazdálkodástudományi Kar, Vezetéstudományi Intézet. Szabadon elérhető változat / Unrestricted version: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/szd/Pataki_Balazs_Bendeguz.pdf

[img]
Előnézet
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
620kB

Szabadon elérhető változat: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/szd/Pataki_Balazs_Bendeguz.pdf

Absztrakt (kivonat)

A dolgozatom során arra a kérdésre kerestem a választ, hogy hogyan tudja egy KKV kielégíteni a Z generáció munkavállalói elvárásait. A témaválasztásom fő motivációjában az állt, hogy én is pályakezdő Z generációs vagyok és jelenleg egy KKV-nál dolgozom. Az ismertségi körömben különböző véleményeket hallottam munkáltatói oldalról a Z generáció tekintetében, illetve munkavállalói oldalról a KKV-król. Kíváncsi voltam, melyek azok a szempontok és eszközök, amelyekkel hatékony munkavégzésre lehet ösztönözni ezt a generációt és egy KKV számára is elérhetőek. Az elméleti részben áttekintettem a jelenlegi munkaerőpiacon lévő 4 generáció tulajdonságait és munkához fűződő értéket. Megvizsgáltam a KKV szektor magyarországi szerepét, helyzetét és megítélését. Összegyűjtöttem milyen vezetési kihívásokat jelent a Z generáció a munkáltatók számára, illetve a lehetséges motivációs eszközeiket. Egy kvantitatív kutatás során kérdeztem meg Z generációsokat és egy KKV vezetőkkel lefolytatott kvalitatív kutatással vizsgáltam komplexen a kérdéskört. Feltártam, melyek a legfontosabb tényezők a Z generáció számára, a munkahelyi környezet, a motiváció és a vezetői viselkedés tekintetében. Következtetésnek levontam, hogy ez a generáció leginkább tanulni, fejlődni, előrelépni szeretne a munkahelyén, de emellett központi szerepet játszik számukra a fizetés mértéke is. Fontos számukra a folyamatos visszajelzés és az elismerés, amit el is várnak a vezetőiktől. A kutatásom alapján kiderült, megvan a nyitottság a KKV szektor felé a Z generáció részéről és a vezetők is szívesen foglalkoztatják őket. Magas technológiai jártasságuk rugalmas munkavégzési stílusuk és találékonyságuk nagy előnyt jelent a szervezet számára. Egy KKV vonzó lehet számukra a családiasabb légkör, illetve a közvetlenebb vezetői réteg miatt. Bár az előléptetéseket tekintve kevesebb „mérföldkő” áll rendelkezésre a vállalat méretéből adódóan. Ugyanakkor nagyobb rálátásuk van a munkafolyamatokra, amelyekhez nagyobb felelősségi kör is társul. Mivel ez nekik fontos igényként fogalmazódik meg, ezért ha az említett tényezőket valóban meg tudja számukra teremteni egy KKV, akkor a jövőben talán még nagyobb arányban fognak a szektorban elhelyezkedni Z generációsok és erősíteni azt.

Tétel típus:BA/BSc szakdolgozat
Témakör:Vállalati szervezet
Szociológia
Munkaügy
Azonosító kód:13653
Képzés/szak:Emberi erőforrások
Elhelyezés dátuma:10 Márc 2021 14:40
Utolsó változtatás:10 Márc 2021 14:40

Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap