Tajti, Anna (2020) A digitális felkészültség és szokások, valamint az informatikai pályaválasztás kapcsolata. TDK dolgozat, BCE, Információmenedzsment szekció.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB |
Absztrakt (kivonat)
Napjainkban a digitalizáció térhódítása alapvetően meghatározza mind a gazdaság, mind a társadalom rendszerét. A technológiai változások komoly kihívások elé állítják mind a hétköznapi embereket, mind a politikai döntéshozókat, és jelentősen átalakítják a munkaerőpiaci viszonyokat. Fontossá válik a változó gazdasági rendszer kiszolgálása az új igényeknek is megfelelő készségekkel és szakképzettséggel rendelkező munkavállalókkal. Ebben a digitalizált világban egyre inkább kulcsfontosságú terület az informatika, egyre nagyobb szerepet kap az informatikus szakma, de a jövő munkavállalói számára szinte minden területen elengedhetetlen az informatikai készségek elsajátítása a munkaerőpiacon való érvényesüléshez. Ennek fényében vizsgáltam a fiatalok továbbtanulási preferenciáit, mindenekelőtt az informatikai pálya népszerűségét, valamint a középiskolai tantárgyak, a digitális eszközhasználat, a digitális felkészültség és a digitális játékokkal töltött idő kapcsolatát az informatikai pályaválasztással. Erre egy 563 középiskolás diákkal elvégzett kvantitatív kérdőíves kutatás keretein belül került sor. A kutatási eredmények rámutattak, hogy nagyobb valószínűséggel választanak informatikai pályát azok a középiskolás diákok, akik többet és szívesebben foglalkoznak a reál tantárgyakkal, többet használnak asztali számítógépet, haladó digitális készségeiket magasabb szinten értékelik, valamint többet játszanak akció-kaland típusú digitális játékokkal.
Tétel típus: | TDK dolgozat |
---|---|
További információ: | 1. díj |
Témakör: | Oktatás Információgazdaság |
Azonosító kód: | 13250 |
Képzés/szak: | Nemzetközi gazdálkodás |
Elhelyezés dátuma: | 03 Dec 2020 06:37 |
Utolsó változtatás: | 03 Dec 2020 06:37 |
Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap