Szentirmai, Bàlint (2017) Nyomtatott bizonylatot nem kérek: a kiskereskedelmi bankszektor digitalizációs kihívásai. TDK dolgozat, BCE, Vállalatgazdaságtan szekció.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
371kB |
Absztrakt (kivonat)
A dolgozat azt vizsgálja, miért jelent kihívást a digitalizáció a kiskereskedelmi bankszektor szereplőinek. A szektor minden szereplője aktívan követi az iparág digitalizációját, egy szereplő sem negligálhatja az üzlet alapvető megváltozását. Munkám a romboló innnováció elméleti keretrendszerével bemutatja, miért fenyegetik az inkumbenseket az új belépők termékei. Ezt két vagyonkezelésben tevékenykedő startup, a Betterment és a Weatlhfront inkumbensekkel való összevetesével teszi. Ezután a dolgozat a kulcs képességek és merevségek keretrendszerével vizsgálja, hogy miért jelent a digitalizáció kihívást az inkumbens bankoknak. A különböző képességek tudásgyűjtemények formájában testesülnek meg, és összetett, egymásba ágyazott rendszert alkotva hatnak a bankok digitalizációs folyamataira. Írásom arra az eredményre jut, hogy a kihívás fő oka az, hogy azok a kulcs képességek, amik a bankok jelenlegi versenyelőnyét adják, kulcs merevségként lépnek fel a digitalizáció útjában, és hátráltatják annak megvalósulását. Az elméletet két magyar bank elemzésével támasztja alá. A kockázatkerülés és a szoros kontroll normái átjárják a bankok fő kulcs képességeit, melyek feltételei a mindennapi működésnek, ugyanakkor hátráltatják az innovációt és a digitalizálást.
Tétel típus: | TDK dolgozat |
---|---|
További információ: | 2. díj |
Témakör: | Pénzügy Vállalati szervezet Számítástechnika |
Azonosító kód: | 10493 |
Képzés/szak: | Gazdálkodási és menedzsment |
Elhelyezés dátuma: | 31 Jan 2018 13:07 |
Utolsó változtatás: | 31 Jan 2018 13:07 |
Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap