Nagy, Dorottya (2017) Ennél nincs lejjebb: Freemium, a romboló innovációnak ellenálló üzleti modell. TDK dolgozat, BCE, Marketingstratégia szekció. Szabadon elérhető változat / Unrestricted version: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/tdk/Nagy_Dorottya_TDK.pdf
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB |
Szabadon elérhető változat: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/tdk/Nagy_Dorottya_TDK.pdf
Absztrakt (kivonat)
Az alábbi kutatás tárgya a freemium üzleti modell, azaz az ingyenes kínálat megjelenése a szoftverpiac kiskereskedelmében. A kutatás bemutatja miként valósulhat meg a profitorientált vállalatok részéről az ingyenes értékesítés. Ez az üzleti modell olyan romboló innováció, amely képes ellenállni a további romboló innovációs hullámoknak. Mivel egyszerre képes felölelni az alacsony vásárlóerővel rendelkező széles fogyasztói réteget és a komplex megoldásokra vágyó, szűk, de nagy vásárlóerejű szegmenst, a freemium vállalat egyeduralkodóvá válhat piacán. A kutatás sorra veszi azokat a belső képességeket és külső lehetőségeket, amelyeknek összeegyeztetésével megszerezhető az egyeduralkodáshoz szükséges versenyelőny. Ennek legfontosabb kritériuma a prémium és ingyenes szegmens növekedésének egyensúlya. A kutatás bemutatja a vállalat azon eszközeit, amelyekkel a fogyasztókat megszerezheti és megtarthatja. A bemutatott elméletet végül a Spotify freemium zeneszolgáltató gyakorlati példája erősíti meg. A téma relevanciáját adja, hogy ez az üzleti modell dominánssá vált az internetalapú vállalatok körében, és az eredmények alapján jelentős változásokat implikálhat a szoftveripar általános kiskereskedelmébe.
Tétel típus: | TDK dolgozat |
---|---|
További információ: | 3. díj |
Témakör: | Kereskedelem, Turizmus, Vendéglátás Vállalati szervezet Marketing |
Azonosító kód: | 10468 |
Képzés/szak: | Kereskedelem és marketing |
Elhelyezés dátuma: | 25 Jan 2018 14:29 |
Utolsó változtatás: | 25 Jan 2018 14:29 |
Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap