Thaler, Balázs (2016) Üzleti gondolkodás az étteremtulajdonosok körében. Outstanding Student Paper, BCE, Vállalkozásfejlesztés szekció.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
466kB |
Abstract
Dolgozatomban arra a kérdésre keresem a választ, hogy hogyan jelenik meg az üzleti szemlélet a mai magyar vendéglátósok körében. Munkám egy feltáró jellegű, kvalitatív kutatás eredményeként született, amelyet esettanulmányos módszerrel végeztem. A megkérdezettek köre „sikeres” éttermi vállalkozók közül került ki. Az interjúk során az egyének szemléletének és az iparág jellemzőinek megismerésére törekedtem. Kiindulópontom a vállalkozó szándék és a vállalkozó döntések meghatározása volt. Majd igyekeztem az üzleti szemlélet ezekre való hatását konceptualizálni. Az üzleti szemlélet kifejezést aspektusain keresztül ragadtam meg, ezek: a vállalkozói attitűd, a stratégiai látásmód, az analitikus gondolkodásmód és az üzleti modell-szemlélet. Megfigyelhető volt, hogy az üzleti szemlélet igénye minden alanynál megjelent, de jelentősen más megfogalmazásban. Bár az éttermi szektor piaca sok szempontból torz és sok példát találunk különböző anomáliákra, a sikerhez és a problémák leküzdéséhez (mint amilyenek a növekedés szinte megugorhatatlan akadályai) az üzleti szemlélet jelentette hozzáállás és hozzáértés elengedhetetlen.
Item Type: | Outstanding Student Paper |
---|---|
Notes: | 1. díj |
Subjects: | Commerce and tourism Management, business policy Business organisation |
ID Code: | 10319 |
Specialisation: | Vezetés és szervezés |
Deposited On: | 08 Dec 2017 11:46 |
Last Modified: | 08 Dec 2017 11:46 |
Repository Staff Only: item control page