Thaler, Balázs (2016) Üzleti gondolkodás az étteremtulajdonosok körében. TDK dolgozat, BCE, Vállalkozásfejlesztés szekció.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
466kB |
Absztrakt (kivonat)
Dolgozatomban arra a kérdésre keresem a választ, hogy hogyan jelenik meg az üzleti szemlélet a mai magyar vendéglátósok körében. Munkám egy feltáró jellegű, kvalitatív kutatás eredményeként született, amelyet esettanulmányos módszerrel végeztem. A megkérdezettek köre „sikeres” éttermi vállalkozók közül került ki. Az interjúk során az egyének szemléletének és az iparág jellemzőinek megismerésére törekedtem. Kiindulópontom a vállalkozó szándék és a vállalkozó döntések meghatározása volt. Majd igyekeztem az üzleti szemlélet ezekre való hatását konceptualizálni. Az üzleti szemlélet kifejezést aspektusain keresztül ragadtam meg, ezek: a vállalkozói attitűd, a stratégiai látásmód, az analitikus gondolkodásmód és az üzleti modell-szemlélet. Megfigyelhető volt, hogy az üzleti szemlélet igénye minden alanynál megjelent, de jelentősen más megfogalmazásban. Bár az éttermi szektor piaca sok szempontból torz és sok példát találunk különböző anomáliákra, a sikerhez és a problémák leküzdéséhez (mint amilyenek a növekedés szinte megugorhatatlan akadályai) az üzleti szemlélet jelentette hozzáállás és hozzáértés elengedhetetlen.
Tétel típus: | TDK dolgozat |
---|---|
További információ: | 1. díj |
Témakör: | Kereskedelem, Turizmus, Vendéglátás Vállalati vezetés és politika Vállalati szervezet |
Azonosító kód: | 10319 |
Képzés/szak: | Vezetés és szervezés |
Elhelyezés dátuma: | 08 Dec 2017 11:46 |
Utolsó változtatás: | 08 Dec 2017 11:46 |
Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap