Kónya, Péter (2015) A borfogyasztásra ható word of mouth a Budapesti Corvinus Egyetem hallgatóinak körében. MA/MSc thesis, BCE Gazdálkodástudományi Kar, Agrárközgazdasági és Vidékfejlesztési Tanszék.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB |
Abstract
A magyarság körében, már a népvándorlás időszakában is ismertek voltak a különböző erjesztett szeszesitalok, így a szőlőből készített bor is. A vándorló életmód nem tette lehetővé a szőlőtermesztést, de a Honfoglalást követő letelepedés lehetőséget adott a szőlő, mint ültetvényes növény termesztésére. Az állandó lakhely, a megfelelő éghajlati viszonyok, valamint a kelta és római területi örökség mind hozzájárultak a szőlő- és borkultúra megteremtéséhez. A bor ma is fontos szerepet játszik a magyarság életében. Jellemzően borfogyasztó nemzetnek tartjuk magunkat, büszkék vagyunk a szőlőhöz, valamint a borhoz fűződő szokásainkra, hagyományainkra. A bor sok esetben a mindennapok, de legfőképp az ünnepek, a családi események része, sokan az egészséges életmóddal kötik összes kulturált fogyasztását. Ahogyan a legtöbb termék esetében, így az élelmiszerekre vonatkozóan, jelen esetben kiemelten a borra is igaz, hogy mások, főként a hozzánk közel álló emberek véleménye szervesen befolyásolhatja a róla alkotott képünket. A technika fejlődésének, valamint az internet egyre szélesebb körű felhasználhatóságának köszönhetően, új kommunikációs csatornák jelentek meg az emberek életében. A webes felületeken elérhető közösségi média által biztosított alkalmazások lehetőséget teremtenek az online word of mouth megjelenésének és térhódításának. Ezeken az internetes felületeken, kiemelten a közösségi oldalakon, blogokon és különböző megosztókon lehetőség nyílik saját véleményünk megosztására, gyakorlatilag a témalehetőségek korlátozása nélkül. A közösségi médiák népszerűsége töretlennek mondható. A legnagyobb közösségi oldal (Facebook) 2004-es alapítása óta folyamatosan bővülő regisztráló számmal büszkélkedhet, 2014-ben világszerte 1,4 milliárd regisztrált felhasználója volt. Dolgozatomban arra a kérdésre kerestem a választ, hogy vajon a fogyasztók közötti, közösségi oldalakon lejátszódó interakciók befolyásolhatják-e a borválasztási és fogyasztási szokásokat. A kutatás során a Budapesti Corvinus Egyetem hallgatóiról kérdőíves felméréssel gyűjtöttem adatokat. A kérdések az általános fogyasztói szokásokra, a közösségi oldalakon megvalósuló általános és borral kapcsolatos aktivitásra vonatkoztak. A felhasználható 210 kérdőív adatait minőségi és korlátozott eredményváltozójú modellekben vizsgáltam, valamint klaszter- faktor-analízist végeztem.
Item Type: | MA/MSc thesis |
---|---|
Subjects: | Oenology Marketing |
ID Code: | 8301 |
Specialisation: | Vidékfejlesztési Agrármérnöki szak |
Deposited On: | 14 Sep 2015 13:40 |
Last Modified: | 02 Jul 2016 21:21 |
Repository Staff Only: item control page