Crowdsourcing és magyar időjárásportálok

Bokor, Péter (2014) Crowdsourcing és magyar időjárásportálok. Outstanding Student Paper, BCE, Infokommunikáció szekció.

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB

Abstract

Jelen munka a „Hogyan építenek közösséget a magyar időjárásportálok?” kérdésre keresi a választ. A téma gazdasági-társadalmi hátterében meghúzódó folyamatok bemutatása céljából ismerteti Tapscott és Williams Wikinómia koncepcióját. Ezt követően a crowdsourcing fogalom bemutatására, illetve a portálok által alkalmazott crowdsourcing modell azonosítására kerül sor. Az elemzés során jelen munka a portálok vezetőivel készített interjúkat alapul véve, illetve a Canvas Business Model segítségével feltárja a szervezetek működését, üzleti modelljeik felépítését. Végül a következtetések részben a dolgozat megállapítja, hogy az észlelés kétirányú csere a hozzájáruló és megbízó között, melynek keretében mindkét fél érdekeltté válik együttműködni. A közösségi aktivitás és a közösség bevonása azonban nem egyenlő mértékű a különböző portálok részéről, melynek következtében a részvétellel elérhető észlelői „jutalmak” sem egyenlő mértékűek. A modellek közötti eltérés az egyes szervezetek eltérő üzleti modelljeinek és célkitűzéseinek következménye.

Item Type:Outstanding Student Paper
Notes:2. helyezett
Subjects:Management, business policy
Information economy
ID Code:8080
Deposited By: Beáta Vasvár
Deposited On:12 May 2015 13:31
Last Modified:02 Jul 2016 21:20

Repository Staff Only: item control page