Online marketing : Egy új online vállalkozás létrehozása és bevezetése az internetes piacra

Acsay, Balázs (2011) Online marketing : Egy új online vállalkozás létrehozása és bevezetése az internetes piacra. Thesis, BCE Gazdálkodástudományi Kar, Marketing és Média Intézet.

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB

Free and unrestricted access: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/szd/Acsay_Balazs.pdf

Abstract

Napjainkban 2011-et írunk, mikor az online vállalkozások történetük második virágkorát élik. A 2000 körüli dotcom lufi egyértelművé tette, hogy az internetes vállalkozásnak is szilárd alapokon kell állnia, melyek közül az egyik a vevőszerzés, azaz az online marketing. Dolgozatomban bemutatom ennek a szakterületnek alapvető eszközeit, melyek a hazai kisvállalatok számára is elérhetőek, majd a gyakorlatban is letesztelem, milyen esélyekkel indul egy egyedi ötleten alapuló, teljesen új online vállalkozás a magyarországi internetes piacon. Célul tűzöm ki az online marketing rövid történeti áttekintését, majd a terület alapvető marketing eszközeinek elméleti bemutatását. A szakdolgozat második felében az utóbbi 8 hónapban saját magam által létrehozott és üzemeltetett internetes vállalkozásom mutatom be marketing szempontból. Pontosan kitérek minden marketing oldalról fontos részletre a folyamatban, a grafikai megjelenéstől az értékesítési szövegen keresztül az elméletben bemutatott marketing eszközök gyakorlati alkalmazásáig. A kommunikációs részben külön figyelmet szentelek az értékesítési weboldalak kommunikációjának, majd az elméletben felállított elveket megvizsgálom a gyakorlatban a saját oldalamon. Tárgyalok még két egyszerű marketing kampányt az oldal eddigi történetéből, céljaival, stratégiai felépítésével és eredményeivel együtt. A weboldal hatékonyságát webanalitikai szoftverek pontos kimutatásaival elemzem, közzéteszem a pénzügyi mérleget és javaslatokkal élek a jövőt illetően. Szakmai interjút készítettem a hazai és globális online marketing jelenéről és jövőjéről Khauth Györggyel, a hazánkban az online marketing automatizálás területén meghatározó helyet elfoglaló Marketing Szoftverek társtulajdonosával. Zárásként az internetes vállalkozások fejlődési irányát és jövőjét prognosztizálom. A dolgozat eredményeként az olvasó átfogó képet kap az online marketingben rejlő lehetőségekről, veszélyekről, megismerkedik az alapvető internetes marketing eszköztárral, sőt akár egy működő online üzlet felépítésére is vállalkozhat.

Item Type:Thesis
Subjects:Marketing
Information economy
ID Code:3960
Specialisation:Gazdálkodási-kommunikáció Szak
Deposited By: Beáta Vasvár
Deposited On:01 Dec 2011 07:59
Last Modified:02 Jul 2016 20:37

Repository Staff Only: item control page