Csődközeli állapotból a Párizsi Divathétre : A Nanushka nemzetközi márkaépítése a 2016-ban átalakított új üzleti modelljén és nemzetköziesedési stratégiáján keresztül = From near bankruptcy to the Paris Fashion Week : The international brand building of Nanushka through the redesigned business model and internationalization strategy

Somosi, Fanni Luca (2021) Csődközeli állapotból a Párizsi Divathétre : A Nanushka nemzetközi márkaépítése a 2016-ban átalakított új üzleti modelljén és nemzetköziesedési stratégiáján keresztül = From near bankruptcy to the Paris Fashion Week : The international brand building of Nanushka through the redesigned business model and internationalization strategy. TDK dolgozat, BCE, Stratégiai és nemzetközi menedzsment.

[img]
Előnézet
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB

Absztrakt (kivonat)

A dolgozat vállalatelméleti és nemzetközi stratégiai menedzsment keretrendszeren belül határozza meg, hogy a Nanushka 2016-ban átalakított üzleti modellje hogyan képes a vállalat sikerét biztosítani a nemzetköziesedésen keresztül. A Nanushka üzleti modell megvizsgálásához az Osterwalder és Pigneur-féle Business Model Canvas elemzési eszközt, a vállalat fejlesztési lehetőségeinek elemzéséhez az Ansoff-mátrixot, a nemzetköziesedsési szint vizsgálatához pedig a transznacionális indexet használja fel. A vállalatelméletek közül az erőforrás-alapú elmélettel a Nanushka kulcs erőforrásait, míg a vállalkozói elmélettel a cég nemzetközi terjeszkedést elősegítő vállalkozói szerepet állapítja meg. Az elemzésben a Nanushka dinamikus képességeinek értékelése is szerepel. A dolgozat felméri a kortárs divatszegmens regionális helyzetét és lehetőségeit, illetve, hogy a szegmensben milyen erőforrások biztosíthatnak a szereplők számára versenyelőnyt. A dolgozat megállapítása közé tartozik, hogy a Nanushka egy vezető pozíciót tölt be a régióban, valamint az átalakított üzleti modellben dominánsan vannak jelen a nemzetközi piacra lépést támogató folyamatok, eszközök. Emellett a dolgozat meghatározza, hogy a Nanushka kulcs erőforrása a már a cég kezdetek óta is folytatott influenszer marketing, illetve a márkaidentitás, majd megvizsgálja a nemzetköziesedés lehetőségét felismerő vállalkozó szerepét. A dolgozat továbbá felméri a nemzetköziesedést támogató folyamatokat, képességeket és stratégiákat. Végül a szerző felméri a Nanushka jövőbeli lehetőségeit és nemzetközi potenciálját.

Tétel típus:TDK dolgozat
További információ:1. díj
Témakör:Vállalati vezetés és politika
Marketing
Nemzetközi gazdaság
Azonosító kód:15632
Képzés/szak:Gazdálkodási és menedzsment
Elhelyezés dátuma:22 Máj 2023 09:15
Utolsó változtatás:22 Máj 2023 09:15

Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap