Tartsuk házon belül vagy szervezzük ki? – Hazai prémium ásványvíz-palackozó kisvállalkozások outsourcing tevékenységének előnyei, hátrányai és lehetőségei

Oszlánszki, Klaudia (2021) Tartsuk házon belül vagy szervezzük ki? – Hazai prémium ásványvíz-palackozó kisvállalkozások outsourcing tevékenységének előnyei, hátrányai és lehetőségei. Outstanding Student Paper, BCE, Vállalkozás.

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB

Abstract

Magyarország ásványvíz-nagyhatalom, ezáltal számos hazai vállalat foglalkozik ásványvíz palackozásával, amelyeknek jelentős része kisvállalkozás. Felmerülhet a kérdés, hogy ezek a KKV-k milyen marketingtevékenységet folytatnak, milyen tényezők miatt döntenek a belső, marketing funkcionális egység kialakítása vagy a kiszervezés mellett. Dolgozatomban két hazai prémium ásványvízgyártó kisvállalkozás marketingtevékenységét vizsgáltam kvalitatív módszertannal, esettanulmányokon keresztül, félig strukturált mélyinterjúkat készítve a vállalatok marketingvezetőivel. Kutatásomhoz olyan cégeket választottam, amelyek közül az egyik belső marketing felelőst alkalmaz, a másik ezzel szemben egy marketingügynökségnek szervezi ki ezt a tevékenységet. A mélyinterjúk elkészítését követően egy komparatív elemzést végeztem, amely eredményei rámutattak arra, hogy a szektor általam vizsgált szereplői mely szempontok alapján döntenek a belső marketing kialakítása vagy az outsourcing mellett, illetve milyen előnyöket és hátrányokat látnak a marketing ezen típusaiban.

Item Type:Outstanding Student Paper
Notes:2. díj
Subjects:Management, business policy
Marketing
ID Code:15612
Specialisation:Gazdálkodási és menedzsment
Deposited On:17 May 2023 13:38
Last Modified:17 May 2023 13:38

Repository Staff Only: item control page