Vállalati evolúció és annak kommunikációja

Schefcsik, Anna (2021) Vállalati evolúció és annak kommunikációja. MA/MSc szakdolgozat, BCE Kommunikáció és Szociológia Intézet, Kommunikáció- és Médiatudomány Tanszék.

[img]
Előnézet
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatom témájának a vállalatok életciklusának vizsgálatát választottam, és annak kommunikációs megjelenését a célközönségük előtt. Egy esettanulmányon keresztül mutattam be, hogy egy magyar kisvállalatnak (Cloud 9) milyen evolúciós nehézségekkel kell szembenéznie a fejlődése során, valamint arra keresem a választ, hogy a célközönség érzékel-e ebből valamit, illetve megjelenik-e a fejlődés a vállalati kommunikációban. Továbbá vizsgálatom tárgya, hogy hogyan tud egy induló vállalkozás márkát építeni, és milyen közösségi média csatornákat tud ehhez felhasználni. Ehhez a Cloud 9 fagylalt márka Facebook posztjainak az eléréseit elemeztem, és azt vizsgáltam benne, hogy a tíz legnagyobb organikus (nem fizetett és kiemelt) elérést generáló poszt vonatkozik-e a márka/cég evolúciós fejlődésére. Kutatásomban arra is keresem a választ, hogy a magyar piacon milyen szempontokat vesznek figyelembe a fogyasztók, amikor fagylaltot vásárolnak. Ennek a kérdésnek a megválaszolásához egy online kérdőíves nem reprezentatív kutatást végeztem. Dolgozatom egy szakirodalmi áttekintéssel indul, amelynek felépítése a következő: vállalati életciklus modellek áttekintése, különös tekintettel az Adizes vállalati életciklus modellre. Ezt követi egy kommunikációs áttekintés, amely többek között egy márka piacra lépésnek kommunikációját, felépítését, megtervezését, összetevőit, kommunikációs felületeit mutatja be a témában legrelevánsabb szerzők szakirodalmai alapján pl. Keller és Kotler szerzőpáros, Peter Bennett, Bauer András, Horváth Dóra és további elismert szerzők írásai és tanulmányai alapján. A szakirodalmi áttekintést az empirikus kutatásom követi a dolgozatban, egyrészt az esettanulmány és a vállalati életciklus modell a Cloud 9-ra vonatkoztatva, másrészt az evolúció megjelenésének vizsgálata a kommunikációban. Ezt a nem reprezentatív kérdőíves kutatásom eredményei követik, amelyből kiderül, hogy milyen szempontok alapján vásárolnak a kitöltők fagylaltot és jégkrémet. Dolgozatomban az alábbi következtetésekre jutottam: egyrészt arra, hogy az esettanulmányom alapján a vállalati életciklusok modellezhetőek egy vállalat életében, legalábbis a vizsgált mintán meghatározhatók voltak az egyes fázisok. Úgy gondolom, hogy hiánypótló és szükséges lenne nagyobb mintán is elvégezni a kutatást, és több hazai vállalat életciklus modelljét felvázolni. Kérdőíves kutatásom során a kiinduló hipotézisem megdőlt a vizsgált minta válaszai alapján, ugyanis válaszaik alapján nem az ár az elsődleges számukra fagylalt vásárlás során, hanem a minőség. Érdemes lenne további reprezentatív kutatásokat végezni a témában, hogy a fagylalt vásárlás során milyen tényezők játszhatnak még szerepet.

Tétel típus:MA/MSc szakdolgozat
Témakör:Vállalati vezetés és politika
Marketing
Azonosító kód:14764
Képzés/szak:Kommunikáció- és médiatudomány
Elhelyezés dátuma:08 Szept 2022 09:10
Utolsó változtatás:08 Szept 2022 09:10

Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap