Horváth, Ádám (2017) Potenciális versenyelőny a hazai mobilfizetési piacon. MA/MSc szakdolgozat, BCE Gazdálkodástudományi Kar, Vezetéstudományi Intézet.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB |
Absztrakt (kivonat)
Kutatásom során a hazai mobilfizetési piacon fellelhető potenciális versenyelőny mibenlétére kerestem a választ. Ennek keretében igyekeztem megvizsgálni, hogy a piacon versenyző vállalatok: • Milyen módszerekkel edukálhatnák a potenciális fogyasztókat? • Miként szélesíthetnék a fogyasztók körét? • Hogyan lehetne elérni egyfajta kritikus tömeget? Tettem ezt a piacot és a potenciális lehetőségeket egy adott vállalat, a Telenor szemszögéből szemlélve annak érdekében, hogy egy gyakorlatiasabb megközelítésmódon keresztül vizsgálhassam meg a problémát. Alapvetően elmondható, hogy a hazai piac még nem elég érett, ezért az igazi áttörés még várat magára. A fogyasztók tábora bár szépen bővül a stabil hídfőállás kiépítése feltehetőleg még évekbe telhet (Moore, 2002). Ennek felgyorsításához a fogyasztók minél szélesebb körének bevonására és az integrált marketing tevékenységen keresztül történő edukálására van szükség. Így a verseny a hazai mobilfizetési piacon nem a fogyasztók egymástól való elhódításában, hanem a piac növekedése által kínált lehetőségek kihasználásában ölt testet. Ezen lehetőségek kiaknázásához a marketing erőforrások eredményes felhasználásán túl, a működési hatékonyság és az online vásárlás folyamatának minél nagyobb részét lefedő átfogó megoldások nyújtásán keresztül vezet az út. Szakértői interjúalanyaimmal beszélgetve egyértelművé vált számomra, hogy a mobilfizetési és kereskedelmi megoldások elterjedésének kritériuma és a potenciális versenyelőny elsőszámú forrása a magas fokú integráltságban rejlik. Tulajdonképpen ez jelenti a különböző mobilfizetési szolgáltatások közötti verseny legfontosabb dimenzióját. A vizsgálatom tárgyát képző Telenor Wallet jó eséllyel indul ebben a versenyben, hiszen az egyik legintegráltabb, hazai piacon elérhető mobilfizetési szolgáltatásról van szó, amely elsőként ötvözte a távoli és helyben történő mobilfizetési technológiákat, ezzel egy egészen új fejezetet nyitva a hazai mobilfizetés történetében. A szakértői és fogyasztói interjúkból arra következtethetünk, hogy magát az igazi áttörést is az integráltság növelése, a szolgáltatási portfólió bővítése hozhatja el. A kutatás során azonosított főbb fejlesztési javaslatok a tömegközlekedési jegyek és bérletek értékesítése, valamint a hivatalos iratok beemelése komoly növekedési lehetőséggel kecsegtetnek, hiszen széles fogyasztói bázis számára teremthető jelentős érték általuk, ezzel bevonva őket a mobilfizetési szolgáltatások iránt érdeklődő felhasználók körébe.
Tétel típus: | MA/MSc szakdolgozat |
---|---|
Témakör: | Kereskedelem, Turizmus, Vendéglátás Információgazdaság |
Azonosító kód: | 9832 |
Képzés/szak: | Vezetés és szervezés |
Elhelyezés dátuma: | 26 Szept 2017 11:27 |
Utolsó változtatás: | 10 Okt 2017 11:18 |
Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap