Potenciális versenyelőny a hazai mobilfizetési piacon

Horváth, Ádám (2017) Potenciális versenyelőny a hazai mobilfizetési piacon. MA/MSc szakdolgozat, BCE Gazdálkodástudományi Kar, Vezetéstudományi Intézet.

[img]
Előnézet
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB

Absztrakt (kivonat)

Kutatásom során a hazai mobilfizetési piacon fellelhető potenciális versenyelőny mibenlétére kerestem a választ. Ennek keretében igyekeztem megvizsgálni, hogy a piacon versenyző vállalatok: • Milyen módszerekkel edukálhatnák a potenciális fogyasztókat? • Miként szélesíthetnék a fogyasztók körét? • Hogyan lehetne elérni egyfajta kritikus tömeget? Tettem ezt a piacot és a potenciális lehetőségeket egy adott vállalat, a Telenor szemszögéből szemlélve annak érdekében, hogy egy gyakorlatiasabb megközelítésmódon keresztül vizsgálhassam meg a problémát. Alapvetően elmondható, hogy a hazai piac még nem elég érett, ezért az igazi áttörés még várat magára. A fogyasztók tábora bár szépen bővül a stabil hídfőállás kiépítése feltehetőleg még évekbe telhet (Moore, 2002). Ennek felgyorsításához a fogyasztók minél szélesebb körének bevonására és az integrált marketing tevékenységen keresztül történő edukálására van szükség. Így a verseny a hazai mobilfizetési piacon nem a fogyasztók egymástól való elhódításában, hanem a piac növekedése által kínált lehetőségek kihasználásában ölt testet. Ezen lehetőségek kiaknázásához a marketing erőforrások eredményes felhasználásán túl, a működési hatékonyság és az online vásárlás folyamatának minél nagyobb részét lefedő átfogó megoldások nyújtásán keresztül vezet az út. Szakértői interjúalanyaimmal beszélgetve egyértelművé vált számomra, hogy a mobilfizetési és kereskedelmi megoldások elterjedésének kritériuma és a potenciális versenyelőny elsőszámú forrása a magas fokú integráltságban rejlik. Tulajdonképpen ez jelenti a különböző mobilfizetési szolgáltatások közötti verseny legfontosabb dimenzióját. A vizsgálatom tárgyát képző Telenor Wallet jó eséllyel indul ebben a versenyben, hiszen az egyik legintegráltabb, hazai piacon elérhető mobilfizetési szolgáltatásról van szó, amely elsőként ötvözte a távoli és helyben történő mobilfizetési technológiákat, ezzel egy egészen új fejezetet nyitva a hazai mobilfizetés történetében. A szakértői és fogyasztói interjúkból arra következtethetünk, hogy magát az igazi áttörést is az integráltság növelése, a szolgáltatási portfólió bővítése hozhatja el. A kutatás során azonosított főbb fejlesztési javaslatok a tömegközlekedési jegyek és bérletek értékesítése, valamint a hivatalos iratok beemelése komoly növekedési lehetőséggel kecsegtetnek, hiszen széles fogyasztói bázis számára teremthető jelentős érték általuk, ezzel bevonva őket a mobilfizetési szolgáltatások iránt érdeklődő felhasználók körébe.

Tétel típus:MA/MSc szakdolgozat
Témakör:Kereskedelem, Turizmus, Vendéglátás
Információgazdaság
Azonosító kód:9832
Képzés/szak:Vezetés és szervezés
Elhelyezés dátuma:26 Szept 2017 11:27
Utolsó változtatás:10 Okt 2017 11:18

Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap