Horváth, Balázs István (2016) Hogyan lehet hatásosan szabályozni a dohányreklámokat?: a Master Settlement Agreement marketingkorlátozó elemeinek hatása az amerikai dohányfogyasztásra. BA/BSc szakdolgozat, BCE Közgazdaságtudományi Kar, Makroökonómia Tanszék.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
780kB |
Absztrakt (kivonat)
A dolgozatunkban arra a kérdésre kerestük a választ, hogy az 1998-as egyesült államokbeli Master Settlement Agreement marketingkorlátozó intézkedései visszafogták- e a dohánytermékek fogyasztását. A kérdést ökonometriai módszerekkel, pontosabban OLS-regressziókkal, és difference-in-differences módszerrel közelítettük meg, valamint kísérletet tettünk a szabályozás költségeinek megbecslésére is. Azt találtuk, hogy a marketingkorlátozások nem hatottak sem az átlagos fogyasztók dohánytermékfogyasztására, sem pedig specifikusan egy olyan csoportra, akiket különösen érintett a szabályozás.
Tétel típus: | BA/BSc szakdolgozat |
---|---|
Témakör: | Kereskedelem, Turizmus, Vendéglátás Marketing Gazdaságtörténet |
Azonosító kód: | 9482 |
Elhelyezés dátuma: | 15 Aug 2017 10:27 |
Utolsó változtatás: | 15 Aug 2017 10:27 |
Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap