Hogyan lehet hatásosan szabályozni a dohányreklámokat?: a Master Settlement Agreement marketingkorlátozó elemeinek hatása az amerikai dohányfogyasztásra

Horváth, Balázs István (2016) Hogyan lehet hatásosan szabályozni a dohányreklámokat?: a Master Settlement Agreement marketingkorlátozó elemeinek hatása az amerikai dohányfogyasztásra. BA/BSc szakdolgozat, BCE Közgazdaságtudományi Kar, Makroökonómia Tanszék.

[img]
Előnézet
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
780kB

Absztrakt (kivonat)

A dolgozatunkban arra a kérdésre kerestük a választ, hogy az 1998-as egyesült államokbeli Master Settlement Agreement marketingkorlátozó intézkedései visszafogták- e a dohánytermékek fogyasztását. A kérdést ökonometriai módszerekkel, pontosabban OLS-regressziókkal, és difference-in-differences módszerrel közelítettük meg, valamint kísérletet tettünk a szabályozás költségeinek megbecslésére is. Azt találtuk, hogy a marketingkorlátozások nem hatottak sem az átlagos fogyasztók dohánytermékfogyasztására, sem pedig specifikusan egy olyan csoportra, akiket különösen érintett a szabályozás.

Tétel típus:BA/BSc szakdolgozat
Témakör:Kereskedelem, Turizmus, Vendéglátás
Marketing
Gazdaságtörténet
Azonosító kód:9482
Elhelyezés dátuma:15 Aug 2017 10:27
Utolsó változtatás:15 Aug 2017 10:27

Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap