Paksiova, Julianna (2015) Identitás és státusz a kreatív piacon. MA/MSc szakdolgozat, BCE Társadalomtudományi Kar, Szociológia és Társadalompolitika Intézet.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
946kB |
Absztrakt (kivonat)
A 21. század a kreativitás kora. A marketing szakemberek az ezredfordulón új jelenségre lettek figyelmesek. Az ipari és a szolgáltató szektor helyett egy új terület került a középpontba: a kreatív ipar. Egy új gazdasági rendszer alakult ki. Az információs-kommunikációs (ICT) technológiának köszönhetően megnövekedett az igény és a tér az ismeretekre. A tudás birtokosaként a humán tőke, mint új erőforrás jelenik meg. A tudás és az információ facilitálja a kreativitás kibontakozását, amelynek végterméke az innováció. Ezek a folyamatok pedig fokozatosan átszivárogtak a vállalkozói szférából a társadalomba. A kreativitás utáni vágy univerzálissá lett, az egyéni képességektől már elrugaszkodott, kollektív gondolkodásmóddá vált. Dolgozatomban a kreatív alkotókra szorítkozom. Az empirikus eredményeimet kvantitatív tartalomelemzéssel kódolt az interneten fellelhető, másodkézből vett interjúkra, résztvevő megfigyelésre (Iparművészeti, WAMP, Gouba) és kvalitatív tartalomelemzéssel kódolt (NVivo 10) saját készítésű interjúkra hagyatkozom. Kutatásomban az alkotók önmeghatározására (művész-kézműves kettősége) és az általuk meghatározott státuszhierarchiára koncentrálok. Az alkotók fejében a státusz az iskolai végzettség valamint az alkotások jellege mentén rajzolódott ki. Két fontos fóruma van az alkotások értékesítésének: a vásárok és az online terek. Az Iparművészeti Múzeum vására pedig megkapta a legpresztízsesebb értékesítési színtér címkét.
Tétel típus: | MA/MSc szakdolgozat |
---|---|
Témakör: | Marketing Szociológia |
Azonosító kód: | 8600 |
Képzés/szak: | Szociológia szak |
Elhelyezés dátuma: | 01 Márc 2016 11:07 |
Utolsó változtatás: | 02 Júl 2016 21:24 |
Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap