Szabó, András and Jurecska, Attila (2014) LNG üzemanyagú teherautók várható részesedése az európai szállítmányozási piacon 2020-ig. Outstanding Student Paper, BCE, Fenntartható fejlődés és környezeti menedzsment szekció. Szabadon elérhető változat / Unrestricted version: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/tdk/20140326094914.pdf
![]()
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB |
Free and unrestricted access: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/tdk/20140326094914.pdf
Abstract
A nem konvencionális szénhidrogén kitermelések költséghatékonyság javulása következtében megnövekedett a földgáz és vele együtt a cseppfolyósított földgáz piaca. Vizsgálatunk során a cseppfolyósított földgáz (LNG) alacsonyabb árú elérhetőségének hatását próbáltuk megjósolni az európai szállítmányozási piacra, 2020-ig. A becslés logikailag két részre tagolható: (1) A földgáz kitermeléstől a cseppfolyósításon keresztül egészen a kútig történő szállításig €/kg árbecslés, (2) a felhasználás szerint a helyettesítő funkciót betöltő dízel teljes költségbecslése, figyelembe véve a technológiai különbségeket. A kitermelési becslés eredményeképpen 0,25 €/kg LNG kútárat kaptunk. A befektetés szemlélet szerint számolt versenyképes piaci ár nagyjából 1,1 €/kg. Fontos megjegyezni, hogy a nagyban eltérő szállítmányozási karakterisztika és a magas technológiai költség következtében a 0,25 €/kg áron sem lesz a teljes teherszállítmányozásban versenyképes az LNG mint üzemanyag. A magas kihasználtságú, nagy teljesítményű távolsági teherszállítmányozásban viszont már 1,1 €/kg ártól versenyképes az LNG.
Item Type: | Outstanding Student Paper |
---|---|
Notes: | 1. helyezett |
Subjects: | Environmental economics, environment protection Logistics, production management |
ID Code: | 8092 |
Deposited On: | 14 May 2015 12:38 |
Last Modified: | 02 Jul 2016 21:20 |
Repository Staff Only: item control page