Szabó, András and Jurecska, Attila (2014) LNG üzemanyagú teherautók várható részesedése az európai szállítmányozási piacon 2020-ig. TDK dolgozat, BCE, Fenntartható fejlődés és környezeti menedzsment szekció. Szabadon elérhető változat / Unrestricted version: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/tdk/20140326094914.pdf
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB |
Szabadon elérhető változat: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/tdk/20140326094914.pdf
Absztrakt (kivonat)
A nem konvencionális szénhidrogén kitermelések költséghatékonyság javulása következtében megnövekedett a földgáz és vele együtt a cseppfolyósított földgáz piaca. Vizsgálatunk során a cseppfolyósított földgáz (LNG) alacsonyabb árú elérhetőségének hatását próbáltuk megjósolni az európai szállítmányozási piacra, 2020-ig. A becslés logikailag két részre tagolható: (1) A földgáz kitermeléstől a cseppfolyósításon keresztül egészen a kútig történő szállításig €/kg árbecslés, (2) a felhasználás szerint a helyettesítő funkciót betöltő dízel teljes költségbecslése, figyelembe véve a technológiai különbségeket. A kitermelési becslés eredményeképpen 0,25 €/kg LNG kútárat kaptunk. A befektetés szemlélet szerint számolt versenyképes piaci ár nagyjából 1,1 €/kg. Fontos megjegyezni, hogy a nagyban eltérő szállítmányozási karakterisztika és a magas technológiai költség következtében a 0,25 €/kg áron sem lesz a teljes teherszállítmányozásban versenyképes az LNG mint üzemanyag. A magas kihasználtságú, nagy teljesítményű távolsági teherszállítmányozásban viszont már 1,1 €/kg ártól versenyképes az LNG.
Tétel típus: | TDK dolgozat |
---|---|
További információ: | 1. helyezett |
Témakör: | Környezet-gazdaságtan, környezetvédelem Logisztika, termelésszervezés |
Azonosító kód: | 8092 |
Elhelyezés dátuma: | 14 Máj 2015 12:38 |
Utolsó változtatás: | 02 Júl 2016 21:20 |
Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap