Augusztinovicz, Dávid Máté and Andó, Bálint (2014) Élelmiszerfogyasztásban megnyilvánuló földrajzi-alapú elkötelezettségek vizsgálata a hazai egyetemista populáció körében. TDK dolgozat, BCE, Marketingkutatás és Fogyasztói Magatartás szekció.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB |
Absztrakt (kivonat)
A dolgozat a globalizáció által a társadalomban létező földrajzi-alapú egyéni elkötelezettségekre gyakorolt hatást tárgyaló vita elméleti keretrendszeréből indul ki. A fogyasztóimagatartás-kutatás megállapításait alapul véve amellett érvel, hogy az egyének fogyasztási magatartása földrajzi-alapú identitásuk kifejezőeszköze lehet. A kérdés vizsgálatához a hazai egyetemista populáció körében végzett kvalitatív és kvantitatív adatfelvételt ötvöző kutatást valósít meg. A kutatás legfontosabb eredménye, hogy a válaszadók fogyasztását Magyarországhoz, lakóhelyhez, valamint Európához kötődő attitűdök egyaránt alakítják. Ezek közül a Magyarországhoz és a lakóhelyhez kötődő elkötelezettség esetében a konkrét vásárlási döntésekkel és a fizetési hajlandóságokkal is szignifikáns kapcsolatot mutatnak a válaszadók attitűdjei. A kutatás eredményei a reprezentativitás hiányából és a kutatás korlátaiból adódóan nem általánosíthatók a hazai egyetemista populáció egészére vagy szélesebb társadalmi rétegekre. Mindazonáltal jövőbeli, reprezentatív mintákon végzett kutatások munkahipotéziseiként szolgálhatnak.
Tétel típus: | TDK dolgozat |
---|---|
További információ: | 2. helyezett |
Témakör: | Marketing Szociológia |
Azonosító kód: | 8072 |
Elhelyezés dátuma: | 12 Máj 2015 10:45 |
Utolsó változtatás: | 02 Júl 2016 21:20 |
Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap