Bakos, Csaba and Szabó, Balázs (2014) Bérleti díjak a bevásárlóközpontokban. Outstanding Student Paper, BCE, Versenypolitika (Mikroökonómia) szekció.
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB |
Abstract
A dolgozat a bevásárlóközpontok üzleteinek fogyasztókra gyakorolt vonzerejét és externális forgalomgeneráló hatásainak bérleti díjakban való megjelenését, internalizálódását vizsgálja. Azt látjuk, hogy minél nagyobb a platformra belépett üzlet fogyasztókra gyakorolt vonzereje, annál olcsóbb bérleti díjakkal szembesül, melyért cserébe a kisebb vonzerejű vállalatoknak kell kompenzációt fizetnie. Ez annak köszönhető, hogy a vonzóbb cégek forgalmat generálnak, ezzel növelik mások keresletét, és ezt a pozitív externáliát internalizálja a bérleti díjakba való beárazással a monopóliumként és többoldalú platformként működő bevásárlóközpont. A dolgozatban egy egyszerűsített keretben összehasonlítunk két általunk alkotott modellt, melyek közül az elsőben az externáliák beárazhatóak, de a másodikban nem teljes mértékben. Mindezek mellett egy közép-magyarországi bevásárlóközpont adatainak elemzésével, a dolgozatban empirikus elemzést is végzünk. Azt az eredményt kapjuk, hogy a bérleti díjakat az üzletek mérete, profilja, és elhelyezkedése is közvetlenül befolyásolja, a hálózati hatás pedig ezeken keresztül megjelenik az árazásban.
Item Type: | Outstanding Student Paper |
---|---|
Notes: | 2. helyezett |
Subjects: | Commerce and tourism Mathematics. Econometrics Management, business policy |
ID Code: | 8055 |
Deposited On: | 08 May 2015 11:17 |
Last Modified: | 08 May 2015 11:17 |
Repository Staff Only: item control page