Tandíjfizetési hajlandóság a felsőoktatásban : Felsőoktatásra vonatkozó tandíjfizetési hajlandóság mérése a magyar hallgatói réteg körében

Andó, Bálint (2013) Tandíjfizetési hajlandóság a felsőoktatásban : Felsőoktatásra vonatkozó tandíjfizetési hajlandóság mérése a magyar hallgatói réteg körében. Outstanding Student Paper, BCE, Közgazdálkodás és közpolitika szekció. Szabadon elérhető változat / Unrestricted version: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/tdk/20130325153152.pdf

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB

Free and unrestricted access: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/tdk/20130325153152.pdf

Abstract

A dolgozat célja, hogy kérdőíves vizsgálat alkalmazásával a hallgatók (és közvetve családjaik) felsőoktatási képzésükre vonatkoztatott fizetési hajlandóságát meghatározó és azt potenciálisan növelő faktorokat mutassa be. A dolgozat hipotézisei a következők: A hallgatók (jövőbeli) fizetési hajlandóságát elsősorban a hallgatók társadalmi-gazdasági háttere, valamint a diplomájuknak tulajdonított hozzáadott piaci érték befolyásolja, mégpedig pozitív irányba. A hallgatók (jövőbeli) fizetési hajlandóságának alakulásában pozitív szereppel bír még a felsőoktatással kapcsolatos informáltságuk, valamint az, hogy a felsőoktatásnak, mint a jövőbe való befektetésnek inkább egyéni vagy társadalmi hasznokat tulajdonítanak. A hallgatók családjának jelenlegi fizetési hajlandóságát, szinte teljes egészében a család társadalmi-gazdasági háttere, illetve némiképp a diplomának a jövőbeli keresetekre nézve tulajdonított hozzáadott értéke határozza meg. A hipotézisek tesztelésére első körben fókuszcsoportos interjúk, majd egy egyetemisták körében kitöltött kérdőív és az ott kapott adatokra épülő lineáris regressziós modellek szolgáltak. A dolgozat legfontosabb eredménye, hogy a hallgatók fizetési hajlandóságát a családi háttér és a diploma hozzáadott értékén túl a felsőoktatási befektetésre vonatkozó véleményük valamint tájékozottságuk is szignifikáns mértékben befolyásolja.

Item Type:Outstanding Student Paper
Notes:1. helyezett
Subjects:Education
ID Code:6208
Deposited On:30 Jul 2013 12:23
Last Modified:02 Jul 2016 21:02

Repository Staff Only: item control page