Beérkező elektronikus számlák kezelésének bevezetése multinacionális vállalat európai szolgáltató központjában

Virányi, Veronika (2012) Beérkező elektronikus számlák kezelésének bevezetése multinacionális vállalat európai szolgáltató központjában. Postgraduate thesis, BCE Gazdálkodástudományi Kar, Logisztika és Ellátási Lánc Menedzsment Tanszék.

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB

Abstract

Egy vállalat sikerességéhez jelentős mértékben hozzájárul, milyen hatékony és jó minőségű adminisztrációs folyamatokkal rendelkezik. A dolgozat célja annak bemutatása, milyen lehetőségeket rejt az elektronikus számlázás bevezetése a számla-feldolgozási folyamat automatizálására, ezzel a költségek csökkentésére és a hatékonyság javítására, elsősorban a vevő szemszögéből vizsgálva a folyamatot. Az elméleti felvezetésben a szakirodalom alapján, majd a vizsgált vállalat példáján elemzi a számlakezelés folyamatát. Megmutatja, milyen problémák és nehézségek akadályozhatják a hatékonyságot a hagyományos papír alapú számlafeldolgozás során, valamint azt, hogy ezekre milyen megoldást kínál az elektronikus számla használata. Látható, hogy utóbbi a folyamat több lépésénél is lehetővé teszi a többletköltséget okozó tényezők megszűntetését vagy csökkentését. Az elektronikus számlázás bevezetésének kritikus eleme a partnerek, jelen esetben a beszállítók bevonása a programba. Az új folyamat előnyeit csak akkor lehet kihasználni, ha ők hajlandóak a számlát elektronikus formában kiadni a vevő részére. Egy erős piaci pozícióban lévő vállalat elvárhatja a partnereitől a közreműködést, de ebben az esetben is átgondolt, és következetesen alkalmazott marketing-tevékenységre van szükség a beszállítók meggyőzéséhez, mivel a költségek csökkentésének kulcsa, hogy nagy mennyiségű számlát tudjon a vállalat automatikusan kezelni. A folyamat változása a vállalaton belül is sok szervezeti egységet és munkatársat érint. Fontos, hogy ők is ismerjék, milyen előnyöket kínál a számukra és a vállalat egésze számára az számlakezelés automatizálása, és – elsősorban a beszállítókkal közvetlenül kapcsolatban lévő beszerzők – a bevezetési kampány során közreműködjenek a megvalósításban. A dolgozat ezen okokból kiemelten foglalkozik még a kampánystratégia elemeivel, a külső és belső kommunikációs tervvel és a kockázatok kezelésének tervével. A vizsgált vállalat még a változásmenedzsment folyamatok elején áll, de a tervek kidolgozása megtörtént. Ezek lehetőséget nyújtanak a projekt sikeres lezárására, de a fegyelmezett végrehajtás elengedhetetlenül szükséges az eredmények eléréséhez.

Item Type:Postgraduate thesis
Subjects:Information economy
ID Code:4564
Specialisation:Mérnök-közgazdász szak
Deposited On:03 Aug 2012 10:51
Last Modified:02 Jul 2016 20:43

Repository Staff Only: item control page