Holczer, Angéla (2011) Olvasd a Glamourt, lájkold a Glamourt, érezd a Glamourt! : Az integrált kommunikáció jelentősége a márkaépítésben. BA/BSc szakdolgozat, BCE Gazdálkodástudományi Kar, Marketingkutatás és Fogyasztói Magatartás Tanszék.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
872kB |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozatom célja, hogy bemutassam, hogy a női glossy magazinok sokszereplős piacán hogyan tud érvényesülni egy márka: a Glamour. A Glamour magazin az Axel Springer női glossy lapja. A Glamour kiemelkedő márkaépítési stratégiával rendelkezik, és ez bemutatásra kerül a dolgozat során. A dolgozatom elején ismertetem azokat a fontos fogalmakat, melyeket a téma feldolgozása során érintettem. Felvázolom a termék és a márka kapcsolatát, hogy tisztázni tudjam, hogy a márka mennyiben növeli a termék értékét. A márka jelentésének szintjeit a Glamour márkán mutatom be. A dolgozatban ismertetetem a márkaérték szerepét, és két márkaérték modellt, melyek a kutatásom alapját képezték. A fogalmi tisztázások után fontosnak tartottam a glossy piac elemzését, és a Glamour és a versenytársak bemutatását. A Glamour márkaépítésének két alappillérét az integrált kommunikációs stratégiát és az interakció szerepét bővebben is kifejtem a dolgozatban. Konkrét vállalati példán, a Glamour-napok példáján mutatom be, hogy hogyan alkalmazza a vállalat az integrált kommunikációt, az egyes felületeken milyen formában jelenik meg. Úgy gondolom, hogy a Glamour integrált kommunikációs stratégiája nagymértékben hozzájárul a márka értékéhez. A primer kutatásom célja az volt, hogy megállapítsam, hogy a Glamour márkaépítési stratégiája mennyire mondható sikeresnek, milyen a Glamour márkaértéke. Összességében a kutatás során kiderült, hogy a Glamournak nagyon pozitív a márkaimázsa és a márka nagyon ismert. A kutatás során a Glamour márka lojalitás szempontjából kapta a legkevésbé jó értékeléseket. De a márkaértéket nézve a Glamour nagyon értékes márkának tekinthető. A kutatás eredményei nem reprezentatívak. Azért találtam érdekesnek a márkaérték egy médiapiaci terméken történő vizsgálatát, mert a médiapiacon az erős márkaérték nem csak a fogyasztók számára tud többletet nyújtani, hanem a hirdetők is szívesebben választják az erős márkákat, mert az olvasók hajlamosak az adott laphoz való viszonyulásukat a termékre is átruházni.
Tétel típus: | BA/BSc szakdolgozat |
---|---|
Témakör: | Marketing Média és kommunikáció |
Azonosító kód: | 4413 |
Képzés/szak: | Kereskedelem és marketing szak |
Elhelyezés dátuma: | 07 Máj 2012 09:03 |
Utolsó változtatás: | 02 Júl 2016 20:42 |
Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap