Barabás, Ildikó (2011) Reklámjátékok jogszabályi köntösben : Gyermekeket érintő médiajogi szabályozás, gyermekek fejlődése, s az őket célzó reklámjátékok. BA/BSc szakdolgozat, BCE Gazdálkodástudományi Kar, Marketing Tanszék. Szabadon elérhető változat / Unrestricted version: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/szd/Barabas_Ildiko.pdf
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
2MB |
Szabadon elérhető változat: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/szd/Barabas_Ildiko.pdf
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom három fő témát ölel fel, a gyermekek és média kiváltképp a reklámok közti viszony jogi szabályozásának, a gyermekek fejlődésének valamint a gyermekkorúakat célcsoportként definiáló reklámjátékok bemutatását, a felsorolással megegyező sorrendben. Dolgozatommal e területek fontosságára, összefüggéseire kívánom felhívni a figyelmet szekunder kutatás, valamint a reklámjátékokat tartalmazó honlapok elemzése által. Jelem munka a következő tartalmi elemekkel bír. Elsőként elemzem, hogy milyen korlátok között mozoghat egy, a gyermekeket megszólítani kívánó vállalat. A hazai joggyakorlat a kiskorúakat, mint különálló fogyasztói csoportot definiálja, nemzetközi alapelvek mentén védelmet biztosít szellemi, fizikai, erkölcsi fejlődésük érdekében, valamint korlátozott kognitív képességeik kihasználása ellen. A jog tág szabályozását a Magyar Reklám Szövetség etikai korlátai szigorítják. Vizsgáltam a kérdést, hogy korunk kisgyermekei milyen mértékben vannak felvértezve a média hatásaival szemben. Mely fejlődési korhoz milyen reklámértelmezési képesség kialakulását társíthatjuk, s hogy ez változott-e az idő elteltével. Ezt nemzetközi és hazai kutatások bemutatásával, összevetésével tettem. A gyermekek piacán jelentős szereppel bírnak az új technikák, eszközök, azok ismerete és felhasználása, hiszen ez a célcsoport fogékony az újdonságokra. Magas arányban használják az internetet társaikkal való kommunikálásra, s játékra egyaránt. A hirdetők így egyre színesebb és hatékonyabb online eszközzel szólítják meg a gyermekeket úgy, mint a reklámjátékok. E játékok célja egy vagy több márka népszerűsítése, személyes tapasztalatszerzés által. Primer elemzés megalapozásaként a reklámjátékok vonatkozó szakirodalmi hátterét gyűjtöttem össze, majd hazánkban elérhető gyermekeknek szóló honlapokat elemezetem reklámjátékok szempontjából. Az elemzést két fő iparág weboldalain, a játékok valamint az édességek iparágában végeztem, mivel e területen jellemző a reklámjátékok alkalmazása. Szakdolgozatom strukturális felépítését tekintve bevezetést a jogszabályi háttér áttekintése, majd jogeseteken keresztüli ismertetése követi. A gyermekek fejlődését elsőként pszichológiai szempontból, majd marketing szempontból vizsgáltam. A reklámjátékok tulajdonságainak, jellemzőinek áttekintése után tipizálásukat mutattam be, s végül magyarországi példák segítségével reprezentáltam a reklámjátékokat.
Tétel típus: | BA/BSc szakdolgozat |
---|---|
Témakör: | Marketing Média és kommunikáció Pszichológia |
Azonosító kód: | 4364 |
Képzés/szak: | Kereskedelem és marketing szak |
Elhelyezés dátuma: | 02 Máj 2012 13:56 |
Utolsó változtatás: | 02 Júl 2016 20:41 |
Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap