Családi vállalkozás keretén belül működő panzió marketingstratégiája

Keresztes, Dénes (2011) Családi vállalkozás keretén belül működő panzió marketingstratégiája. BA/BSc szakdolgozat, BCE Gazdálkodástudományi Kar, Marketing és Média Intézet.

[img]
Előnézet
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
484kB

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom témája a turizmus-marketing, melynek keretében egy családi vállalkozásként működő, balatonfüredi panzió marketingstratégiáját dolgoztam ki. A célkitűzés, illetve a marketingstratégia központi eleme a piaci részesedés, valamint a forgalom növelése az elő-, illetve utószezonban: májusban 40%-os, júniusban 60%-os, szeptemberben 40%-os szoba kapacitáskihasználtság 2012-re. Ezen időszak forgalmát szeretném növelni, ugyanis a Balatoni régióra erős szezonalitás jellemző, a július-augusztusi időszakban túl kereslet mutatkozik, míg az év többi hónapjában túlkínálat. Dolgozatom első felében a marketingterv készítés elméleti hátterét dolgoztam ki, mely alapjául szolgált a későbbiekben a szerkezeti felépítésnek. A helyzetelemzés keretén belül bemutattam a külső környezetet, az általános piaci trendeket, valamint a közvetlen környezetünkben lévő (300m-en belül) versenytársak közül 3-at. A helyzetelemzés során bemutattam vállalkozásunk belső környezetét, melyben kitértem a földrajzi elhelyezkedésre, a fizikai és nem fizikai környezetünkre, valamint a jelenlegi marketingtevékenységre. A marketingterv kidolgozása során kitértem a célcsoportunkra, valamint a 2010. nyarán nálunk megszállt vendéggel 50 kérdőívet kitöltettem. A primer kutatás kvalitatív, feltáró jellegű volt, és nem véletlen mintavételi technikát alkalmaztam. A kérdőív során kíváncsi voltam, hogy vendégeink honnan szereztek tudomást panziónk működéséről, mi alapján választottak minket, mennyire voltak megelégedve a nálunk eltöltött idő alatt, illetve, hogy főszezonon kívül is ellátogatnának-e hozzánk, és milyen esetben. Mivel a kérdőíves megkérdezést csupán 50 fővel végeztem el, ezért nem reprezentatív, viszont jelzés értékűek a későbbieket illetően. Szakdolgozatom részét képezi a vállalkozásunkról készített SWOT elemzés, ahol összegeztem az erősségeinket, gyengeségeinket, lehetőségeinket, és veszélyeket. A kiértékelés során igyekeztem olyan gondolatokat megfogalmazni, hogy a gyengeségekből erősségeket kovácsoljunk úgy, hogy a lehetőségeket kihasználjuk, a veszélyeket pedig elkerüljük. A marketing-mix kidolgozása során javaslatokat tettem a termék-szolgáltatás mix eszközén belül apróbb változtatásokra, az árainkat pedig a keresleti ingadozás szempontjából igyekeztem kialakítani. Értékesítési csatornák közül közvetlen értékesítési csatorna számunkra az e-mail, melyben korábbi vendégeinket, illetve érdeklődő vendégeinket közvetlenül, költséghatékonyan el tudjuk érni vásárlásösztönzés céljából, melyet elsősorban az elő-illetve utószezonra fókuszálnánk. Közvetett értékesítési csatorna számunkra elsősorban az internet, ahol aktívabb marketingtevékenységet szeretnénk folytatni a későbbieket illetően: több, elsősorban ingyenes szálláshirdető oldalakon való megjelenés, saját honlap, Facebook-on saját vállalkozói profil létrehozása. A marketingeszközök megválasztása során a szűk anyagi erőforrások miatt költséghatékony megoldások alkalmazását helyeztem előtérbe, melyek segítségével elérhetők a korábbiakban kitűzött célok elérése.

Tétel típus:BA/BSc szakdolgozat
Témakör:Kereskedelem, Turizmus, Vendéglátás
Marketing
Azonosító kód:3999
Képzés/szak:Kereskedelem és marketing szak
Elhelyezés dátuma:05 Dec 2011 10:24
Utolsó változtatás:02 Júl 2016 20:37

Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap