Farkas, Ágnes Mária (2011) A közös értékteremtés koncepciója és annak megvalósítása a Nestlé gyakorlatának tükrében. BA/BSc szakdolgozat, BCE Gazdálkodástudományi Kar, Marketing és Média Intézet.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
533kB |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatomban a vállalati értékteremtés új megközelítését, a közös értékteremtés koncepciót jártam körbe a Nestlé példáján keresztül. A szervezet adaptálta az elképzelés lényegeként megragadható gondolatot: úgy kíván saját részvényeseinek értéket teremteni, hogy közben azon közösségek érdekeit is szem előtt tartja, melyekben működését végzi. CSR gyakorlatában is versenytársaitól való megkülönböztethetőségre törekszik, így a koncepcióval összhangban integrálta alaptevékenységébe működésének társadalmi és környezeti dimenzióját. A Nestlé jelentéseire támaszkodva bemutattam a vállalat közép-amerikai kávétermelési gyakorlatát, mellyel az elgondolás lényegét kívántam szemléltetni. A szervezet ellátási láncát érintettjeire gyakorolt hatásai alapján és a fenntarthatóság dimenzióinak tükrében vizsgáltam meg. Ez alapján arra a következtetésre jutottam, hogy a Nestlé a stratégiai CSR szintjén áll, azaz értéklánca mentén az olyan tevékenységek fejlesztésébe fektet be, melyek hozzájárulnak versenykörnyezete társadalmi dimenziójának fejlődéséhez. Ezt követően a netnográfia módszerével megvizsgáltam a Nestlé Facebook oldalának közösségét. Elemzésem a fő fal, illetve a fórum témareleváns hozzászólásaira terjedt ki. Azt kutattam, hogy a vállalat Creating Shared Value tevékenysége megjelenik-e az online közösség fejében, illetve hogy erről milyen kép alakult ki bennük. Kutatásom a mélyebb megértést szolgálta, ezért annak eredménye nem tekinthető reprezentatívnak Arra a következtetésre jutottam, hogy a vizsgált felületen a CSV koncepció közvetlenül nem jelenik meg a fórumozók körében, valamint az üzenőfalon csak annak köszönhetően fedezhető fel, hogy a vállalat maga tesz közzé erről híreket. Megállapítottam, hogy a Nestlé a hallgatás stratégiáját gyakorolja a Facebook felületén. Javaslatot tettem az oldalon való hatékonyabb kommunikáció elérése érdekében. Ellentmondásokat fedeztem fel a vállalat működése és az általa kommunikált tevékenységek között, ezért azt a javaslatot tettem, hogy vizsgálja felül kiterjesztett ellátási láncát. A fenntartható fejlődés szellemében a kiterjesztett ellátási lánc vizsgálata mellett bizonyos területeken- ideértve a hulladékgazdálkodást és a szállítást- a versenytársakkal való együttműködést javasoltam.
Tétel típus: | BA/BSc szakdolgozat |
---|---|
Témakör: | Gazdasági fejlődés, fenntartható fejlődés Vállalati vezetés és politika |
Azonosító kód: | 3993 |
Képzés/szak: | Kereskedelem és marketing szak |
Elhelyezés dátuma: | 05 Dec 2011 10:03 |
Utolsó változtatás: | 02 Júl 2016 20:37 |
Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap