Jó úton, jó stílussal : Marketingterv a Stílusos Vidéki Szállodák Szövetsége számára

Csukonyi, Zsófia (2011) Jó úton, jó stílussal : Marketingterv a Stílusos Vidéki Szállodák Szövetsége számára. MA/MSc thesis, BCE Gazdálkodástudományi Kar, Marketing és Média Intézet. Szabadon elérhető változat / Unrestricted version: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/szd/Csukonyi_Zsofia.pdf

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB

Free and unrestricted access: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/szd/Csukonyi_Zsofia.pdf

Abstract

A dolgozatomban a manapság egyre nagyobb figyelmet kapó turisztikai jelentőségű vidéki területek szállodáival foglalkozok. Hipotézisem szerint az ország különböző pontjain megtalálható szállodáknak azért érdemes összefogniuk, hogy minél több külföldi turistát vonzzanak a jövőben. A Stílusos Vidéki Szállodák Szövetsége működésén keresztül mutattam be, hogy nyolc családi vállalkozás milyen esélyekkel és milyen módon tudja vonzáskörét kiszélesíteni. A dolgozat szakirodalmi áttekintésében a turizmus gazdasági szerepét és sajátosságait elemeztem, amely alapján megállítható, hogy a mutatók világ szinten és magyarországi tekintetben is reprezentálják az ágazat fontosságát. A turizmus kínálati oldalán működő szolgáltatók számára elsősorban a turisták megelőlegezett bizalmát kiérdemelni nagy kihívás. Azonban a szállodaláncokkal ellentétben, a kisméretű családi vállalkozások sokkal fogyasztóorientáltabb szolgáltatást nyújtanak. A háttérben viszont sok erőt próbáló tényező húzódik meg, ami miatt célszerű a biztonságot adó szövetség felvetésén elgondolkodni. Számtalan előnnyel gazdagodhat egy szövetségi tag, a know-how megosztásától kezdve az könnyebb kommunikálhatóságon keresztül, egészen az erőforrások megosztásáig. A dolgozat írásakor szekunder és primer adatgyűjtést is végeztem. A szekunder adatok leginkább az elméleti és a szakmai oldalát biztosították a dolgozatnak, tehát könyvek, kiadványok és folyóiratok szolgáltak az adatok forrásául. A primer kutatásom során pedig egy mélyinterjú készítettem az egyik szövetséges szálloda értékesítési vezetőjével, Paór Anikóval. A dolgozat több fejezetében is felhasználtam a tőle származó információkat. A tárgyi kifejtésben az elmélet bizonyítására a Stílusos Vidéki Szállodák Szövetségének (SVSZ) bemutatása szolgál. Az általuk megvalósított szövetség nyolc egymással kooperáló, stílusos szálloda együttműködéséről szól. Üzleti és marketing stratégiájuk egyelőre csak magyar közönséghez szól, azonban kapacitás kihasználtságuk réseit a külföldiek nagyobb vonzásával lehetne csökkenteni. A dolgozatban egy marketingtervezetet készítettem el, amelyet az SVSZ szövetsége 2011 nyarától alkalmazhat. A megvalósítás során kiemelt fontosságú a megfelelő időzítés, egyrészt a pályázatok, másrészt a külföldi piac eltérései miatt. Az angol és a skandináv országok turistái számára elsősorban egy olyan képet kell festeni a magyar vidékről és szállodáiról, amely a potenciális jövőbeli úti célok közé sorolja Magyarországot. Az online és offline projektek mellett az egyik legnagyobb befektetés a szövetség számára az Észak-Magyarországi Stílusos Túra nevezetű akció lesz. A tervezet megvalósításához mindenképpen egy erős és összetartó szövetség szükséges, amely jól kezeli a kockázatokat, miáltal rövid időn belül nagy sikereket érhet el. Összességében megállapítható, hogy az SVSZ számára a külföldiekkel való kapcsolatfelvétel a marketingterv mentén történő marketingkommunikációval sikeresen működhet. A gyors, hatékony és stílusos akciók arra ösztönzik az északi turistákat, hogy ellátogassanak a magyar vendégszeretetről híres vidéki területekre.

Item Type:MA/MSc thesis
Subjects:Commerce and tourism
Marketing
ID Code:3964
Specialisation:Gazdálkodási és menedzsment szak
Deposited On:01 Dec 2011 08:26
Last Modified:02 Jul 2016 20:37

Repository Staff Only: item control page