Nagy, Zsófia (2010) Lean az egészségügyben : A beteg - előjegyzési folyamat vizsgálata a Szent Margit Rendelőintézetben. Thesis, BCE Gazdálkodástudományi Kar, Logisztika és Ellátási Lánc Menedzsment Tanszék.
![]()
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB |
Abstract
Dolgozatom témaválasztása egy projekthez kötődik, amelyben részt vehetek. A projekt azt a célt tűzte maga elé, hogy egy egészségügyi szolgáltató szervezet, a Szent Margit Rendelőintézet beteg – előjegyzési folyamatainak fejlesztésében a lean gondolkodásmód elveit és eszközeit alkalmazza és megismertesse az intézmény munkatársait a lean szemlélettel. A projekt hosszú távú célja, hogy az intézmény dolgozói megértsék és képviselni tudják e gondolkodásmódot munkájuk során, a lean szemlélet beépüljön a mindennapos feladatmegoldásba. A dolgozat célja, hogy a Neurológiai Szakrendelés példáján keresztül feltárja és elemezze a betegfogadás és ellátás folyamatának lépéseit és egymásba kapcsolódását, kiindulási alapként szolgálva ezzel a későbbi fejlesztések elindításához. E cél eléréséhez diplomamunkám első egységében áttekintem a Toyota Termelési Rendszer történetét, majd Mark Graban Háromszög modelljén keresztül bemutatom a lean gondolkodásmód kulcsfontosságú elveit, eszközeit, és alkalmazását a szolgáltatási szektorban. A dolgozatban bemutatom, hogyan működne egy olyan egészségügyi intézmény, amelyben megvalósulna a betegek szakadási pontoktól mentes, folyamatos áramlása. Ezt követően áttekintem, hogy milyen feltételek biztosítását igényelné a lean rendszer bevezetése. A fejezet ellenpontjaként három szempont alapján vizsgálom, hogy mi jellemzi jelenleg az egészségügyet. A dolgozat első egységének zárásaként összefoglalom, a Magyarországon eddig megvalósult, karcsúsítást célzó projektek tapasztalatait. Diplomamunkám második egységében a Szent Margit Rendelőintézetben elindult projekt kiindulási helyzetét értékelem. A kiinduló helyzet vizsgálatát megelőzően áttekintem, és csoportosítom, hogy milyen problémákkal néz szembe az intézmény. Az elemzés során a Rendelőintézet betegfogadási és ellátási folyamatait nyolc szempont szerint vizsgálom. E folyamatok áttekintését követően összegzem a kapott eredményeket, majd javaslatokat fogalmazok meg a fejlesztési folyamat későbbi szakasza számára.
Item Type: | Thesis |
---|---|
Subjects: | Management, business policy Social welfare, insurance, health care |
ID Code: | 3510 |
Specialisation: | Közgazdász-gazdálkodási Szak |
Deposited On: | 26 Jul 2011 12:59 |
Last Modified: | 02 Jul 2016 20:32 |
Repository Staff Only: item control page