Tóth, Tímea and Vígvári, Dorottya (2011) Felsőoktatásban tanulók hatása a családi döntéshozatalra a mobilkommunikáció esetében. TDK dolgozat, BCE, Marketingkutatás és Fogyasztói Magatartás szekció.
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB |
Absztrakt (kivonat)
Dolgozatunkban a családi döntéshozatali folyamatokat mutatjuk be a mobilkommunikáció példáján keresztül a szakirodalom széleskörű áttekintésével, valamint saját kutatási eredményeinkkel alátámasztva. A dolgozat fő kérdése az, hogy mitől függ a fiatalok befolyásának mértéke a családon belül a készülékek és szolgáltatók esetében, és ezek a tényezők mennyire mutatnak összefüggést a családon kívüli befolyás mértékével. Vizsgáljuk továbbá, hogy a készülék- és szolgáltató-választásra gyakorolt befolyást magyarázó tényezők eltérést mutatnak-e. Kutatásunkban kevert módszertant alkalmazunk, vagyis kvantitatív és kvalitatív eredményeinket integrált módon értelmezzük. A vizsgálat eredménye, hogy családon belüli döntések befolyásolásának mértékére a fiatalok esetében leginkább a családon belüli kommunikáció, ezen belül annak fogalomorientáltsága, van hatással. A családon belüli tényezők a családon kívüli befolyásra nincsenek kihatással, ebben az esetben olyan egyéni tényezők számítanak, mint a piacszakértőség és véleményvezérség mértéke. A dolgozat során először a családi befolyás lehetséges tényezőinek elméleteit vesszük sorra, majd rátérünk a mobilkommunikáció jellemzésére, ezt követően pedig hipotéziseinket és saját eredményeinket közöljük, és javaslatokat teszünk a további kutatási irányokra.
Tétel típus: | TDK dolgozat |
---|---|
További információ: | 1. helyezett |
Témakör: | Marketing Pszichológia |
Azonosító kód: | 3366 |
Elhelyezés dátuma: | 27 Máj 2011 08:15 |
Utolsó változtatás: | 27 Máj 2011 08:15 |
Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap