Sport, játék, függőség? : Mi motiválja a játékosokat, hogy napi több órát töltsenek el kedvenc MMORPG-jük előtt?

Fischer, Bálint Dániel (2011) Sport, játék, függőség? : Mi motiválja a játékosokat, hogy napi több órát töltsenek el kedvenc MMORPG-jük előtt? TDK dolgozat, BCE, E-business szekció.

[img]
Előnézet
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatom során arra keresem a választ, hogy a magyarországi MMORPG – és ezen belül is hazánk World of Warcraft – játékosait mi köti időről-időre a gép elé, a játék mely része képes még mindig fenntartani az érdeklődésüket. Dolgozatomat az MMORPG-k piacának teljes körű bemutatásával kezdem, szemléltetve a szektor méreteit és gazdasági erejét, igazolva a kérdés felmerülésének relevanciáját. Kutatásom kiindulópontjaként elsősorban Nick Yee 2006-ban publikált tanulmányára támaszkodom, amelyből kiindulva felállítottam saját önálló hipotézisrendszeremet. Feltételezésem szerint a World of Warcraft játékosok hat különböző személyiségtípusba sorolhatók, melynek igazolására egy komplex kérdőívet állítok össze, melyet a játékosok online formában töltenek ki. A kérdőív egy attitűdvizsgálattal méri fel a válaszadók jellemző személyiségjegyeit, amely alapján – klaszteranalízist alkalmazva – a ki-töltőket hat csoportra bontom. Ezután azt vizsgálom, hogy a hipotézisemben megjelölt típusok összeegyeztetők-e a klaszteranalízisben kapott csoportokkal. Majd a kapott hat szegmensen végzek további elemzéseket, és klaszterenként a játékon belüli eddigi teljesítményüket, hoz-záállásukat és motiváló tényezőiket veszem górcső alá. Végül eredményeimet összefoglalom, hipotézisemet a kutatási eredmények függvényében elfogadom vagy elvetem. Zárásként jelen-legi kutatásomat elhelyezem az eddig a témával foglalkozó szakirodalmak tükrében mind nemzetközi, mind magyarországi viszonylatban, valamint kitérek a jövőben érdekesnek látszó további kutatási témákra.

Tétel típus:TDK dolgozat
További információ:3. helyezett
Témakör:Számítástechnika
Média és kommunikáció
Azonosító kód:3276
Elhelyezés dátuma:24 Máj 2011 10:36
Utolsó változtatás:02 Júl 2016 20:29

Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap