A budapesti romkocsmák sikerének titka

Leskó, Judit (2011) A budapesti romkocsmák sikerének titka. TDK dolgozat, BCE, Marketingkommunikáció szekció. Szabadon elérhető változat / Unrestricted version: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/tdk/LJ_20110328005054.pdf

[img]
Előnézet
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
893kB

Szabadon elérhető változat: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/tdk/LJ_20110328005054.pdf

Absztrakt (kivonat)

Budapest underground életében kulcsszerepet töltenek be az utóbbi években hatalmas népszerűségre szert tett romkocsmák. A belváros jól megközelíthető kerületeiben, omladozó bérházak belső udvarában eklektikusan berendezett miliővel csábítják kikapcsolódásra és szórakozásra a fogyasztókat. Vonzerejük nem csak a hazai vendégeket, hanem a fővárosunkba látogató turisták csapatait is mágnesként vonzzák kortól és érdeklődési körtől függetlenül. A romos utcafronton általában csak egy kis cégér hirdeti a bent működő egységeket, és aki veszi a bátorságot, hogy a labirintusszerű sötét bejáratokon át, bicikli hegyeket keresztezve megkíséreljen bejutni a belső udvarra, annak igazi csodában lehet része. A világon egyedülálló jelenségek a Budapesten működő romkocsmák, melyek sikertényezőinek feltárását tűztem ki kutatási célomnak. Egy általános áttekintő rész után a dolgozatomban a romkocsmák úttörőjének tartott, mára igazi kultikus hellyé avanzsált Szimpla Kert működésén keresztül próbáltam megragadni azokat az elemeket, melyek hozzásegítették a belvárosi romkocsmákat a mára elért óriási népszerűséghez. Ehhez alapvetően kétfelől közelítettem, egyrészt vezetői oldalról – kitérve a kis és középvállalkozások szolgáltatás menedzsmentjének sajátosságaira-, másrészt fogyasztói szemszögből. A primer kutatási eredményeket összevetettem és kiegészítettem szekunder kutatási eredményekkel, majd a dolgozat legvégén egy rövid netnográfiai megfigyelést is végeztem ebben a témakörben.

Tétel típus:TDK dolgozat
További információ:3. helyezett
Témakör:Kereskedelem, Turizmus, Vendéglátás
Marketing
Azonosító kód:3220
Elhelyezés dátuma:17 Máj 2011 09:25
Utolsó változtatás:02 Júl 2016 20:29

Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap