Ökofeminizmus nyomában Magyarországon avagy Fenntartható-termék-fogyasztási hajlandóság a férfiak körében = Tracing ecofeminism in Hungary or Sustainable product consumption among men

Mészáros, Sára (2023) Ökofeminizmus nyomában Magyarországon avagy Fenntartható-termék-fogyasztási hajlandóság a férfiak körében = Tracing ecofeminism in Hungary or Sustainable product consumption among men. TDK dolgozat, BCE, Fenntarthatósági menedzsment. Szabadon elérhető változat / Unrestricted version: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/tdk/bcetdk_meszaros_s_2023.pdf

[img]
Előnézet
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB

Szabadon elérhető változat: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/tdk/bcetdk_meszaros_s_2023.pdf

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatomban az ökofeminizmus gondolatai által inspirálódva arra a kérdésre keresem a választ, hogy a magyar férfiakra is jellemző-e az a korábban d'Eaubonne által Franciaországban megfogalmazott sztereotipikus viszonyulás, miszerint a fenntartható életmód és a nőiesség szoros párhuzamban áll egymással, azaz a magyar férfiak is nőiesnek találják-e a környezettudatos fogyasztást. Kutatásom kiterjed a férfiak attitűdjének vizsgálatára is, melynek fókuszában a fenntartható termékek iránti vásárlási hajlandóságot tesztelem nemi és életkori befolyásolás után, illetve különböző marketing eszközök használata mellett. Arra szeretnék választ kapni, hogy a fenntarthatóság nőiességgel való azonosítása elrettentően hat-e a magyar férfiakra fenntartható termékek fogyasztása szempontjából. A dolgozat egy elemző-összevető kutatás, melynek módszertana a szakirodalmi áttekintésen túl kérdőív elemzésén alapul. Az adatbázis elemzéséhez kétmintás t-próbát, Pearson-féle korrelációt és lineáris regressziót használtam. A kutatásban arra jutottam, hogy a magyar férfiakra is igaz, hogy a nőiességet és a fenntartható életmódot párhuzamba állítják egymással, azokat a személyeket, akik környezettudatosan cselekednek, nőiesebbnek látják a kevésbé környezettudatos társaiknál. A fogyasztói magatartásukra viszont a nemi befolyásolásnak nem volt hatása, sőt szívesebben választották a nőies dizájnú márkákat.

Tétel típus:TDK dolgozat
További információ:2. díj
Témakör:Környezet-gazdaságtan, környezetvédelem
Marketing
Szociológia
Azonosító kód:15757
Képzés/szak:Pénzügy és számvitel
Elhelyezés dátuma:21 Nov 2023 13:10
Utolsó változtatás:21 Nov 2023 13:10

Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap