Mi ösztönzi a magyarokat a Forma-1 iránti rajongásra? Avagy mi motiválja és hogyan kapcsolódnak az Forma-1-hez a magyar rajongók, és ez miként jelenik meg fogyasztói magatartásukban

Lapis, Áron (2023) Mi ösztönzi a magyarokat a Forma-1 iránti rajongásra? Avagy mi motiválja és hogyan kapcsolódnak az Forma-1-hez a magyar rajongók, és ez miként jelenik meg fogyasztói magatartásukban. TDK dolgozat, BCE, Marketing-, média, designkommunikáció – Holisztikus marketingkommunikációs szemléletmód. Szabadon elérhető változat / Unrestricted version: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/tdk/bcetdk_lapis_a_2023.pdf

[img]
Előnézet
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB

Szabadon elérhető változat: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/tdk/bcetdk_lapis_a_2023.pdf

Absztrakt (kivonat)

A Forma-1 napjaink egyik legismertebb és legtöbb rajongóval rendelkező sportága. A Forma-1 azonban nem csak egyszerű sport, hanem a szponzorok és márkák megjelenésének platformja is egyben, akik mind a rajongók és nézők figyelméért harcolnak. A passzív sportfogyasztók (azaz a nézők) motivációja és identifikációja kulcsszerepet játszik a fogyasztói magatartásuk megértésében és előrejelzésében, ennek elemzése a magyar rajongók csoportján belül pedig rámutathat olyan aspektusokra és tulajdonságokra, amelyek alapján a rajongók megfelelően lehetnek szegmentálva és megcélozva a különböző szponzorációk által. A magyar szurkolók sportfogyasztási motivációit, a sporthoz való kapcsolódásukat és a fogyasztói magatartásuk szempontjait, illetve az ezek között fennálló kapcsolatokat egy kvantitatív kutatás segítségével elemzem. A kutatás egy kérdőívet, illetve az ebből gyűjtött primer adatok statisztikai elemzését fogja tartalmazni. A kérdőív elemeit az utóbbi évtizedekben kidolgozott és validált sportfogyasztói motivációs, illetve az identifikációt mérő kapcsolódási pontokra kialakított skálák adják. A kérdésekkel a motiváció, sporthoz való kapcsolódási pontok és sporttal kapcsolatos fogyasztói magatartás mögöttes, látens változóinak kapcsolatait és összefüggéseit fogom felderíteni a strukturális egyenletek modellezésének (SEM) segítségével.

Tétel típus:TDK dolgozat
További információ:1. díj
Témakör:Marketing
Kultúra, közművelődés, sport
Azonosító kód:15747
Képzés/szak:Gazdálkodási és menedzsment
Elhelyezés dátuma:21 Nov 2023 10:51
Utolsó változtatás:21 Nov 2023 10:51

Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap