Lapis, Áron (2023) Mi ösztönzi a magyarokat a Forma-1 iránti rajongásra? Avagy mi motiválja és hogyan kapcsolódnak az Forma-1-hez a magyar rajongók, és ez miként jelenik meg fogyasztói magatartásukban. TDK dolgozat, BCE, Marketing-, média, designkommunikáció – Holisztikus marketingkommunikációs szemléletmód. Szabadon elérhető változat / Unrestricted version: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/tdk/bcetdk_lapis_a_2023.pdf
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB |
Szabadon elérhető változat: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/tdk/bcetdk_lapis_a_2023.pdf
Absztrakt (kivonat)
A Forma-1 napjaink egyik legismertebb és legtöbb rajongóval rendelkező sportága. A Forma-1 azonban nem csak egyszerű sport, hanem a szponzorok és márkák megjelenésének platformja is egyben, akik mind a rajongók és nézők figyelméért harcolnak. A passzív sportfogyasztók (azaz a nézők) motivációja és identifikációja kulcsszerepet játszik a fogyasztói magatartásuk megértésében és előrejelzésében, ennek elemzése a magyar rajongók csoportján belül pedig rámutathat olyan aspektusokra és tulajdonságokra, amelyek alapján a rajongók megfelelően lehetnek szegmentálva és megcélozva a különböző szponzorációk által. A magyar szurkolók sportfogyasztási motivációit, a sporthoz való kapcsolódásukat és a fogyasztói magatartásuk szempontjait, illetve az ezek között fennálló kapcsolatokat egy kvantitatív kutatás segítségével elemzem. A kutatás egy kérdőívet, illetve az ebből gyűjtött primer adatok statisztikai elemzését fogja tartalmazni. A kérdőív elemeit az utóbbi évtizedekben kidolgozott és validált sportfogyasztói motivációs, illetve az identifikációt mérő kapcsolódási pontokra kialakított skálák adják. A kérdésekkel a motiváció, sporthoz való kapcsolódási pontok és sporttal kapcsolatos fogyasztói magatartás mögöttes, látens változóinak kapcsolatait és összefüggéseit fogom felderíteni a strukturális egyenletek modellezésének (SEM) segítségével.
Tétel típus: | TDK dolgozat |
---|---|
További információ: | 1. díj |
Témakör: | Marketing Kultúra, közművelődés, sport |
Azonosító kód: | 15747 |
Képzés/szak: | Gazdálkodási és menedzsment |
Elhelyezés dátuma: | 21 Nov 2023 10:51 |
Utolsó változtatás: | 21 Nov 2023 10:51 |
Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap