Csikós, Zsófia Nikoletta (2023) A Szabadság Szigetére jellemző zöld marketingkommunikáció vizsgálata = Analysis of The Island of Freedom and its green marketingcommunication. TDK dolgozat, BCE, Közlekedés és turizmus. Szabadon elérhető változat / Unrestricted version: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/tdk/bcetdk_csikos_zs_n_2023.pdf
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
574kB |
Szabadon elérhető változat: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/tdk/bcetdk_csikos_zs_n_2023.pdf
Absztrakt (kivonat)
A 21. századi társadalomban felértékelődött a szabadidő minőségi eltöltése iránti igény, amelynek következtében előtérbe került a különféle rendezvények látogatása. A könnyűzenei fesztiválok meghatározó szerepet töltenek be a rendezvényturizmusban, amelynek kiemelkedő magyarországi példája a Sziget Fesztivál. A fesztivál kiemelt figyelmet fordít a fenntarthatóságra, így a szervezők létrehozták a Green Sziget nevezetű környezetvédelmi programot, amelynek szemléletmódja, valamint közösségi oldalainak tartalma miatt követendő jógyakorlatnak tekinthető, a fenntarthatóság, illetve a közösségi média tekintetében. Az utóbbi, népszerű trendek alapján kutatásom aktuális és releváns témákat foglal magában. Dolgozatom során arra keresem a választ, hogy milyen módon jelenik meg a fenntartható szemlélet a Sziget Fesztivál által kommunikált kínálatban. Kutatási kérdésem teljeskörűbb kidolgozásához kutatási alkérdéseket fogalmaztam meg a Sziget Fesztivál általános marketingkommunikációjáról, a környezetvédelemmel kapcsolatos közösségi média tartalmainak jellegzetességeiről, továbbá a Zöld Rendezvény Minősítés követelményeinek való megfeleléséről. A szakirodalom elemzését követően primer kutatásom keretein belül a mélyebb összefüggések feltárására törekedtem. Ennek érdekében kutatási módszerként szakértői mélyinterjúkat készítettem, valamint a Sziget Fesztivál közösségi oldalain kvalitatív tartalomelemzést végeztem, különös tekintettel az Instagramon található környezetvédelemmel kapcsolatos online tartalmakra. Várható eredmény, hogy a Sziget Fesztivál posztok formájában tájékoztatja és edukálja látogatóit a fenntarthatósági törekvéseiről, valamint általános marketingkommunikációjában társadalmi sokszínűség előnyeit hirdeti. A Green Sziget számos okból adódóan hazai, környezetvédelmi jógyakorlatnak tekinthető, azonban a Zöld Rendezvény Minősítésre nem jogosult, hiszen nem felel meg az előírt követelményeknek. Kutatásom célja, hogy a Sziget Fesztivál példáján keresztül felhívjam a figyelmet a fesztiválturizmus gazdasági, társadalmi és környezeti hatásaira, a természeti károk enyhítését szolgáló kezdeményezésekre, továbbá a közösségi oldalak véleményformáló- és üzenetközvetítő hatására. Ezzel pedig a gyakorlatban is hasznosítható javaslatokat fogalmazok meg a jövő fenntartható rendezvényeinek szervezői számára.
Tétel típus: | TDK dolgozat |
---|---|
További információ: | 1. díj |
Témakör: | Marketing Kultúra, közművelődés, sport |
Azonosító kód: | 15694 |
Képzés/szak: | Turizmus-vendéglátás |
Elhelyezés dátuma: | 16 Nov 2023 14:26 |
Utolsó változtatás: | 16 Nov 2023 14:26 |
Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap