A CSR elemek hozzáadott értéke a vállalati kommunikációban fogyasztói szemszögből = The added value of CSR elements in corporate communication from a consumer perspective

Bori, Gergely Máté (2023) A CSR elemek hozzáadott értéke a vállalati kommunikációban fogyasztói szemszögből = The added value of CSR elements in corporate communication from a consumer perspective. TDK dolgozat, BCE, Fenntartható kommunikáció és fogyasztás. Szabadon elérhető változat / Unrestricted version: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/tdk/bcetdk_bori_g_2023.pdf

[img]
Előnézet
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
773kB

Szabadon elérhető változat: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/tdk/bcetdk_bori_g_2023.pdf

Absztrakt (kivonat)

A jelenlegi gazdasági-társadalmi helyzet egyre inkább megkívánja a vállalatoktól, hogy működésüket társadalmilag felelős módon folytassák, és első sorban saját érdekükben erről megfelelő kommunikációt folytassanak. A kutatás a vállalatok CSR kommunikációját vizsgálja abból a szempontból, hogy mit és hogyan érdemes kommunikálni a fogyasztók felé annak érdekében, hogy az üzenet megfelelő módon elérje a célközönséget, és ezáltal a vállalat hitelességét növelje. A szakirodalomban a CSR kommunikáció vállalati stratégiában betöltött szerepét és a különböző kommunikációs csatornák ismertetését mutatom be. A dolgozat egy esettanulmány keretein belül dolgozza fel a primer és szekunder adatokat és célja, hogy felfedje, hogy milyen hozzáadott értéket tudnak képviselni a vállalati kommunikációban megjelenő és beleépített CSR elemek a fogyasztók számára. Szekunder kutatás során Magyar Telekom reklámokban azonosítottam az SDG célokat, melyekre a primer kutatás fogyasztói mélyinterjúit és szakértői interjúját építettem. A dolgozat újdonság értékét az adja, hogy egy adott vállalat esetében vizsgálom a CSR kommunikáció vállalati stratégiában betöltött szerepét, és azt, hogy milyen metódusok mentén lehet a CSR tevékenységeket úgy kommunikálni, hogy az legitimitást adjon a vállalat számára. Az eredmények azt mutatják, hogy a fogyasztói legitimitás elnyerése az elméletben és a gyakorlatban nem mindig működik azonos módon, és a CSR kommunikációban a fogyasztók szubjektív érzékelésének megfelelő felmérése kulcsfontosságú a vállalatok számára.

Tétel típus:TDK dolgozat
További információ:2. díj
Témakör:Vállalati vezetés és politika
Média és kommunikáció
Azonosító kód:15684
Képzés/szak:Gazdálkodási és menedzsment
Elhelyezés dátuma:15 Nov 2023 10:57
Utolsó változtatás:15 Nov 2023 10:57

Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap